မူလစာမ်က္ႏွာ

Thursday, October 3, 2013

ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္ ရႈၾကည့္ျခင္း

လူတိုင္းလူတိုင္း ဘ၀တစ္ခုစီ ရရိွထားၾကလို႕ လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ ကိုယ္စီ ဘ၀ကေလးေတြရိွေနၾကတယ္။
သို႔ေသာ္ ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျမင္ခ်င္း အတူၾကေပဘူး။
တခ်ိဳ႕က ဘ၀ကို ေပ်ာ္စရာလို႔ျမင္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕က ဘ၀ကို ၿငီးေငြ႔စရာလို႕ ျမင္ၾကတယ္။

ဘ၀မွာ အဆင္ေျပေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက "တို႔ ရ,ထားတဲ့ ဘ၀ဟာ သာေတာင့္သာယာရိွတယ္၊
အင္မတန္မွေကာင္းတယ္လို႔ ဘ၀ကို အေကာင္းျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရိွသလို" ဘ၀မွာ အဆင္မေျပတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ "အို... ဘ၀ႀကီးကလည္း ၿငီးေငြ႔စရာေကာင္းလိုက္တာ" တဲ့၊ ဒီလိုဘ၀ကေန
ထြက္ေျပးခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ေပၚလာေလာက္ေအာင္ ဘ၀ကို စက္ဆုပ္ရြံမုန္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္းရိွတယ္။
ဒီလို ဘ၀နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အျမင္အမ်ဳိးမ်ိဳးရိွၾကတယ္။

ဘ၀ကို ေကာင္းတယ္. သာယာတယ္. လွပတယ္လို႔ ျမင္တဲ့ ပဂၢိဳလ္ေတြက တစ္မ်ိဳး၊ ဘ၀ကို အရုပ္ဆိုး
အက်ည္းဆန္တယ္လို႔ ျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက တစ္မ်ိဳးတဲ့။ ထိုႏွစ္မ်ိဳးစလံုးရဲ႕ အျမင္ေတြဟာ ေသခ်ာစဥ္းစား
ၾကည့္လို႔ရိွရင္ ဓမၼအျမင္နဲ႔ျမင္တဲ့ အျမင္မ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ ဘ၀ကို လွတယ္. ပတယ္. သာယာတယ္..
ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္လို႔ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုပ္တိုင္းလုပ္တိုင္း  ဒီ့ထက္ေကာင္းတဲ့ဘ၀ကို
ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္ထၿပီးေတာ့ ေကာင္းသထက္ေကာင္းတဲ့ ဘ၀ကို ဆုေတာင္းၿပီးေတာင္ ယူၾကတယ္ေနာ္။
အင္မတန္ တိုေတာင္းတဲ့ ဘ၀ကေလးေတာင္မွ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဘ၀ဟာ အင္မတန္တိုတယ္၊
ရႏိုင္သမွ် ေပ်ာ္ေပ်ာ္ကေလးေနရမယ္၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေန ေသခဲလို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ ဘ၀မွာ အေပ်ာ္ရွာၿပီးေတာ့
အေကာင္းဘက္က ေတြးေနၾကတယ္။

အေနာက္တိုင္းကလူေတြ ေျပာေလ့ရိွၾကတယ္၊ Life is too short. Enjoy yourself. ဘ၀ကေလးဟာ
တိုတိုေလးပဲ၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနပါတဲ့။ ဘုန္းႀကီးတို႔ အေမရိကမွာေနတုန္းက The Love Boat ဆိုတဲ့ ရုပ္ရွင္ကား
ၾကည့္ဖူးတယ္။ အဲဒီမွာ အဘိုးႀကီး အမယ္ႀကီးေတြ ဘာမွ မလုပ္မရိွ အကိုင္မရိွေတာ့ ပ်င္းရိၿငိေငြ႔ၿပီး
အေပ်ာ္ရွာတဲ့အေၾကာင္းကို ရိုက္ထားတဲ့ ဇာတ္ကားတစ္ကားျဖစ္တယ္။
အဲဒီ ဇာတ္ကားထဲမွာ သေဘၤာႀကီးေပၚမွာေနတုန္းကေတာ့ အလြန္ေပ်ာ္ၾကတယ္။
ျပန္လည္ေရာက္လာလို႔ သေဘၤာကေန ဆင္းၾကတဲ့အခါမွာ အဘိုးႀကီး
အမယ္ႀကီးေတြ မ်က္ရည္စက္လက္နဲ႔ ၀မ္းနည္းပန္းနည္း ငိုယိုၾကတာကို ေတြ႔ရတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေလာကႀကီးမွာ ေပ်ာ္စရာရွာေပမယ့္လို႔ ေပ်ာ္စရာခ်ည္းေတြ႕တာ မဟုတ္ဘူး။
အေကာင္းထင္ၿပီးေတာ့ ရွာေပမယ့္လို႔ အေကာင္းခ်ည္းေတြ႕တာ မဟုတ္ဘူး။
ဘ၀ဆိုတာ အေကာင္းအဆိုး ေရာေနတာ၊ ေကာင္းတဲ့ အကြက္ကေလးေတြရိွတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ လူေတြဟာ ဘ၀ႀကီးမွာ ေပ်ာ္ေနၾကတာေပါ့။
ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းရိွသလို အဆိုးလည္းရိွတယ္။

ဘုန္းႀကီးတို႔ ဗုဒၶစာေပမွာ 'အႆာဒ' ႏွင့္ 'အာဒီန၀' ခြဲျခား ေဖာ္ျပေလ့ရိွတယ္။ ေလာကမွာ ေက်နပ္စရာ၊
ႀကိဳက္ႏွစ္သက္စရာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ၊ စြဲမက္စရာ attractive ဆိုတာ ရိွတယ္။ အဲဒါကို 'အႆာဒ'
enjoyment လို႔ေခၚတယ္။ ဘ၀မွာ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္စရာ ေတြရိွတယ္၊
ဘ၀ကို အေၾကာင္းျပဳျပီးေတာ့လည္း ေပ်ာ္ၾကတယ္၊ ခ်မ္းသာသုခေတြရၾကတယ္၊
အဆင္ေျပေနတဲ့ ဘ၀မွာဆိုလို႔ရိွရင္ေပ်ာ္လို႔ ရႊင္လို႔၊
ဒါဘ၀ရဲ႕ သာယာမႈကေလးေတြ႔ေပါ့ေနာ္။ ဒါကို 'အႆာဒ' လို႔ ေခၚတယ္။

အဲဒီ သာယာမႈေလးေတြဟာ ထာ၀ရလား ဆိုေတာ့ ထာ၀ရမဟုတ္ဘူး။ ခဏကေလးပဲ၊ မတည္ၿမဲဘူး၊
ယခု ေပ်ာ္ရႊြင္စရာေတြ႔ေပ့မယ့္ ေတာ္ၾကာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေတြ ကုန္ဆံုးသြားတာရိွတယ္။ အဲဒါက ေက်နပ္စရာ
မေကာင္းတဲ့အခ်က္ပဲ။ ဒါကုိ 'အာဒီန၀' unsatisfactioriness လို႔ေခၚတယ္။

ေလာကမွာ သတၱ၀ါေတြ ေပ်ာ္ၿပီးရင္း ေပ်ာ္ေနၾကတာ ဘ၀မွာ ေပ်ာ္စရာရိွလို႔သာ ေပ်ာ္ေနၾကတာ။
မ်က္စိက အဆင္းအာရံုေလးကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရွာၾကတယ္။ နားက သာယာတဲ့
အသံကေလးကို နားေထာင္ၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရွာၾကတယ္။ ႏွာေခါင္းက ေမႊးၾကိဳင္တဲ့ အနံ႔ကေလးကို
နမ္းရွဴၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရွာၾကတယ္။ လွ်ာက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ အရသာေလးကို ခံစားၿပီးေတာ့
ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရွာၾကတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကလည္းပဲ သာယာတဲ့ အထိအေတြ႔ကေလးေတြကို ထိေတြ႔ၿပီးေတာ့
ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရွာၾကတယ္တဲ့။ ဘ၀ကို အရင္းအႏွီးျပဳၿပီးေတာ့ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္စရာေတြ၊
ေပ်ာ္ရႊင္စရာေတြ ရၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မို႔လို႔ ဘ၀ႀကီးကို ေပ်ာ္စရာလို႔ ျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရိွတယ္။

တခ်ိဳကေတာ့ ဘ၀ႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးအဆင္မေျပၾကဘူး၊ ေနေရးထုိင္ေရးလည္း အဆင္မေျပဘူး၊
စားေရးေသာက္ေရးလည္း အဆင္မေျပဘူး။ ဒုကၡသုခေတြ ေရာေနတဲ့ ဘ၀ႀကီးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့
ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္မႈ မရရိွေတာ့ ဘ၀ႀကီးကေန ထြက္ေျပးခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ေပၚေပါက္လာၾကတယ္။
ေနာက္ဆံုးမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အဆံုးစီရင္မႈ suicide လုပ္ၿပီးေတာ့
လက္ရိွဘ၀ကေန ထြက္ေျပးသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရိွတယ္။
အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဘ၀ကို ၿငီးေငြ႔စရာႀကီး၊ စိတ္ပ်က္စရာႀကီးလို႔ျမင္တယ္။
အဲဒီ အျမင္ႏွစ္မ်ဳိး ရိွရာမွာ အေကာင္းျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို optimist လို႔ ေခၚတယ္။
အဆိုးျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ pessimist လို႔ေခၚတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ေလာကမွာ အေကာင္းခ်ည္းလည္း မဟုတ္ဘူး၊
အဆိုးခ်ည္းပဲေတာ့လည္း မဟုတ္ဘူး၊ အႆာဒ လို႔ဆိုတဲ့ သာယာစရာေတြ ႏွစ္သက္စရာေတြ
ရိွသလို အာဒီန၀ဆိုတဲ့ အျပစ္ေတြလည္းရိွတယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႕လို႕ ဒီႏွစ္ခုကို ခဲြခြဲျခားျခား ကြဲကြဲျပားျပား သိျမင္တာမွ ဓမၼအျမင္လို႔ ေျပာပါတယ္။
realism ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဘ၀ကို အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္နဲ႔ ၾကည့္ရေအာင္။

ဓမၼအျမင္
~~~~~~
  ဓမၼ ဆိုတာ အမွန္တရားကို ေျပာတာ။
  The law of nature ေပါ့။
ဓမၼ ဆိုတဲ့ စကားလံုးက အတၱေနာ သဘာ၀ံ ဓာေရတီတိ ဓာေရတီတိ ဓေမၼာ၊ သူ႕သဘာ၀အတိုင္းသူ ျဖစ္ေနတာကို
ဓမၼ လို႔ ဒီလိုေျပာတာ။ အဲဒီ ဓမၼ ကို သိတဲ့ အျမင္ဟာ ဓမၼအျမင္ပဲ၊ ဓမၼဉာဏ္နဲ႔ အမွန္ကို သိျမင္တဲ့အခါက်မွ ဘ၀ဆိုတာ
ဘယ္လိုဟာလဲဆိုတာ သေဘာေပါက္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဘ၀ရဲ႕အသြင္
~~~~~~~~~
လူဘ၀ရဲ႕အသြင္ကို ဓမၼအျမင္နဲ႔ ၾကည့္ၾကတဲ့အခါ လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ ကိုယ္စီဘ၀ေလးေတြရိွေနၾကတယ္။
အဲဒီ ရ,ထားတဲ့ ဘ၀ေလးေတြဟာ ဘယ္လို အေျခအေနရိွသလဲဆိုျပီး
လူတိုင္းလူတိုင္း ဆန္းစစ္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ၾကရမယ္။
ကိုယ္ ရ,ထားတဲ့ ဘ၀ကေလးရဲ႕ အေျခအေန ကိုယ္မသိဘူးဆိုလို႔ရိွရင္ ဒီပုဂၢိဳလ္ေအာက္ နေမာ္နမဲ့ႏိုင္တာ ဘယ္ရိွမလဲ။
ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ဘ၀ရဲ႕ အေျခအေနကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္သိေအာင္ လုပ္ရမယ္။

တြန္းပို႕ျခင္းကို ခံေနၾကရ
~~~~~~~~~~~~~~~~~
ျမတ္စြာဘုရားက ဘ၀ရဲ႕ အသြင္ကို ဓမၼရဲ႕အျမင္ျဖင့္ ၾကည့္ရႈဖို႕ ဆိုၿပီးေတာ့ နည္းလမ္းေတြ ေပးထားတယ္။
" ဥပနီယ်တိ ေလာေကာ အဓုေ၀ါ " ေလာေကာ- ေလာကႀကီးကို၊ ဥပနီယ်တိ- ဇာတိက ဇရာသို႔၊
ဇာရာက ဗ်ာဓိသုိ႔ ဗ်ာဓိက မရဏသို႔ အၿမဲတမ္းတြန္းပို႔၍ ေနပါေပေတာ့၏။
ေလာေကာ- ေလာကႀကီးဟာ၊ အဓုေ၀ါ-ဘယ္ေတာ့မွ တည္ၿငိမ္ေနတာ မရိွေပဟူ၍၊ ဘဂ၀ါ-ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္
အရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ အေ၀ါစ-ေကာင္းစြာမေသြ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါေပသတည္း။
(သာဓု.. သာဓု.. သာဓု.. ပါဘုရား)

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵာမာလဘိ၀ံသ ၏
"ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္ ရႈၾကည့္ျခင္း" တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္ထားပါသည္။

သံသရာ၀ယ္၊ ေဆြခ်င္းေက်းဇူး၊ ရွိခဲ႔ဘူး ကို၊
အထူးဆပ္ရန္၊ စိတ္အားသန္ျဖင့္၊
က်င့္ရန္မွန္စြ၊ ျမတ္ဓမၼကို၊ ေ၀ငွေပ၏၊

ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းအေပါင္းတို႔ ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ ျပည့္စံုႏိုင္ပါေစရွင္..။
မိုးတိမ္လြင္ျပင္ (Pakokku)
1.10.2013
ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ပံုေတာ္အား => https://www.facebook.com/photo.php?fbid=160024920840752&set=a.109901099186468.17139.109899585853286&type=1&theater မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

No comments:

Post a Comment