မူလစာမ်က္ႏွာ

Thursday, October 3, 2013

တဏွာရဲ႕ ကြ်န္

လူေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကို လြတ္လပ္တယ္လို႔ ထင္တာ။ ဒါေပမဲ့ မလြတ္လပ္ဘူး၊
ခိုင္းရာေန ေစရာသြားေနၾကရတာ။ ဘယ္သူက ခိုင္းတုန္း၊ တဏွာက ခိုင္းေနတာ၊
တဏွာေစရာ သြားေနၾကရတာ၊ လိုခ်င္မႈ ေလာဘ ဆိုတဲ့ တဏွာက ခိုင္းတာကို လုပ္ေနၾကတာ၊
ဒါေၾကာင့္မို႔ လူေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကို လြတ္လပ္တယ္ independent လို႔ ေျပာေနၾကေပမယ့္
တကယ္ေတာ့ မလြတ္လပ္ဘူး၊ တဏွာက အုပ္စိုးေနတာ၊ ဟုတ္ရဲ႕လား၊
တဏွာရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကို ခံေနၾကရတာျဖစ္တယ္။

ေလာကမွာ လူေတြက ေျပာၾကေသးတယ္ေနာ္၊ အေဖာ္မရိွဘူး၊ တစ္ေယာက္တည္း ေနတာတဲ့။
တစ္ေယာက္တည္းေနတယ္ ထင္ေပမယ့္ ဘယ္ဟုတ္မတုန္း၊ တကယ္ေတာ့ အေဖာ္နဲ႔ေနတာပဲ။
ဘာ အေဖာ္လဲ၊ တဏွာ အေဖာ္ေလ၊ တဏွာက သူ႕အေဖာ္ပဲ၊ အေတြးေလးနဲ႔ေက်နပ္လို႔ ဆိုတာ
တဏွာနဲ႔ေနတာ။ တဏွာအေဖာ္နဲ႔ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အေဖာ္မဲ့ မဟုတ္ဘူး။
အဲဒီရိွေနတဲ့ အေဖာ္က သူ႕ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာ။ တဏွာတစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အေဖာ္မဲ့ မဟုတ္ဘူး။
အဲဒီရိွေနတဲ့ အေဖာ္က သူ႕ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာ။ တဏွာက ခုိင္းတာ၊
မင္း တစ္ေယာက္တည္းေနဆိုလို႔ သူက တစ္ေယာက္တည္း ေနရတာပါ။

ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားက တဏွာဒါေသာ၊ "ေလာေကာ - ေလာကႀကီးဟာ၊ တဏွာဒါေသာ - တဏွာရဲ႕
ေက်းကြ်န္ ျဖစ္၍ေနပါေပေတာ့၏" လို႔ ေဟာခဲ့တာျဖစ္တယ္။ တို႔တစ္ေတြ တဏွာရိွေသးသမွ် ကြ်န္အျဖစ္က
မလြယ္ေသးဘူး။ ဘယ္သူ႕ရဲ႕ကြ်န္လဲ၊ တဏွာရဲ႕ကြ်န္ေပါ့။ ကြ်န္မွ တဏွာကို သိမ္ၿပီးရိုေသေလးစားရတာ၊
သူခိုင္းရင္ မျင္းရဲဘူး၊ မျငင္းႏိုင္ဘူး၊ တဏွာရဲ႕ ေက်းကြ်န္ ျဖစ္ေနတာကိုး။

ကဲ ကိုယ့္ရဲ႕ ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္နဲ့ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဘ၀ႀကီးဟာ ေကာင္းတယ္္ ဆိုးတယ္လို႔
ေျပာေနၾကတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ေလာကအျမင္မွာေတာ့ ဘ၀ဆိုတာ ေပ်ာ္စရာႀကီးလို႔ ထင္ၾကတာ၊
တခ်ိဳ႕ကလည္း ဘ၀ဆိုတာ ၿငီးေငြ႔စရာႀကီးလို႔ ေျပာတယ္။

အခု ဓမၼအျမင္နဲ႕ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ -
(၁)    ဘ၀ဆိုတာ မေကာင္းတဲ့ဆီ တြန္းပို႔တာ ခံေနရတာ၊ အေျခအေနက တည္ၿငိမ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။
(၂)    အဲဒီတြန္းပို႔ခံေနရတဲ့ မတည္ၿငိမ္တဲ့ ဘ၀ႀကီးမွာ အကာအကြယ္မဲ့ေနတယ္။
(၃)     ဘ၀ႀကီးမွာ ပိုင္ဆိုင္တယ္ဆိုတာ တစ္ခုမွ မရိွဘူး၊ အားလံုးထားခဲ့ရမွာျဖစ္တယ္။
(၄)    ဘ၀ႀကီးဟာ အၿမဲတမ္း လိုၿပီးေတာ့ေနတယ္၊ ဘယ္ေတာ့မွ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္တယ္ဆိုတာ မရိွဘူး။
(၅)    တို႔ဟာ တဏွာရဲ႕ ကြ်န္ ျဖစ္ေနၾကတယ္။
ေဟာ ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဒါေတြကို ဒီလိုျမင္မွ ဓမၼနဲ႔ျမင္တယ္လို႕ ေျပာရမွာေနာ္။

ယခုလို ဘ၀ရဲ႕အသြင္အျပင္ကို ဓမၼအျမင္နဲ႔ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ....
ဘ၀မွာ သာယာစရာေတြ ရိွသလို.. အျပစ္ေတြလည္းရိွတယ္။
ဘ၀ရဲ႕ ထြက္ေပါက္ exit ဆိုတာလည္းရိွတယ္။ အဲဒီ ထြက္ေပါက္ဆိုတာ ဘ၀ကို
ျဖစ္ေပၚေစတဲ့၊ ဘ၀ကို တြယ္တာတဲ့ တဏွာကို ဖယ္ရွားပစ္တာျဖစ္တယ္။
တဏွာကို ဖယ္ရွားပစ္ဖို႔က မဂၢရွစ္ပါး အက်င့္တရားကို က်င့္ရမွာပဲ ျဖစ္တယ္။
ဒီအက်င့္ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လမ္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘ၀နိေရာဓ ဆိုတဲ့
ပန္းတိုင္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ ပရိသတ္အေပါင္းတို႔သည္ ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္
ၾကည့္ၿပီးလွ်င္ "ဘ၀နိေရာဓ" လို႔ဆိုတဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ကိုယ္စီကိုယ္ငွ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
(သာဓု... သာဓု... သာဓု ပါ အရွင္ဘုရား......။)

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵာမာလဘိ၀ံသ ၏
"ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္ ရႈၾကည့္ျခင္း" တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္ထားပါသည္။

သံသရာ၀ယ္၊ ေဆြခ်င္းေက်းဇူး၊ ရွိခဲ႔ဘူး ကို၊
အထူးဆပ္ရန္၊ စိတ္အားသန္ျဖင့္၊
က်င့္ရန္မွန္စြ၊ ျမတ္ဓမၼကို၊ ေ၀ငွေပ၏၊

ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္း ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ ျပည့္စံုႏိုင္ပါေစရွင္..
မိုးတိမ္လြင္ျပင္(Pakokku)
3.10.2013

လိုေနတုန္းပဲ

ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဟာဒီလို ဆင္ျခင္စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဘာမွ တြယ္တာခ်င္စရာ မရိွဘူး၊
အားလံုးထားၿပီးသြားရမယ္။ ကဲ ေကာင္းၿပီ၊ ထားသြားရမယ္ဆိုေတာ့ လူေတြရဲ႕လိုခ်င္ေလာဘဟာ
ျပည့္သြားလားဆိုေတာ့ ျပည့္မသြားဘူး။

"ဦးေနာ ေလာေကာ"
ေလာေကာ - ေလာကႀကီးဟာ၊ ဦးေနာ - အၿမဲတမ္းလိုလ်က္၊ ဟာလ်က္သာ ရိွေနပါေပေတာ့၏။

ကားတစ္စီးရိွရင္ ေနာက္တစ္စီးရိွဦးမွ၊ ေစ်း၀ယ္သြားတဲ့အခါ ဒါေလးနဲ႔ အဆင္ေျပတယ္။
ဘုရားသြား ေက်ာင္းတက္စီးဖို႔က ဒါေလးနဲ႔မွ၊ ေနာက္တစ္စီးရိွဦးမွ၊ ေနာက္တစ္စီးဆိုေတာ့ လံုေလာက္ၿပီလား၊
ေဟာ မလံုေလာက္ေသးဘူး၊ ေနာက္တစ္စီးေတာ့ရိွထားဦးမွ၊ ဒါေလးက သားအတြက္၊ ဒါေလးက သမီးအတြက္၊
ဒီျပင္ ခိုင္းတဲ့လူေတြအတြက္က တစ္စီး၊ တစ္စီးၿပီး တစ္စီး ၿပီးတယ္လို႕ကို မရိွေတာ့ဘူး။

ေနစရာ အိမ္ကေရာ ၿပီးရဲ႕လား၊ အိမ္ေလးတစ္လံုးရိွရင္ မၿပီးေသးဘူး၊ ေနာက္တစ္လံုး ရခ်င္ေသးတာ၊
ေဟာ ရန္ကုန္မွာ အိမ္တစ္လံုးဆိုရင္ ေႏြရာသီေနဖို႕ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕မွာ အိမ္တစ္လံုး လိုဦးမွာပဲ။
ဟို သံေတာင္ဘက္မွာ အိမ္တစ္လံုး၊ လိုဦးမွာပဲ၊ ေဟာ ေလညွင္းခံဖို႔ ငပလီမွာ တစ္လံုးလိုဦးမွာပဲ၊
ဘယ္ေတာ့မွ မဆံုးဘူး။

ဒါ ရည္ရြယ္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားက "ေလာေကာ - ေလာကႀကီးဟာ၊
ဦးေနာ - အၿမဲတမ္းလိုလ်က္၊ ဟာလ်က္သာ ရိွေနပါေပေတာ့၏" လို႔ ေဟာတာျဖစ္တယ္။
ဘယ္သူမွ "ေအး လံုေလာက္ၿပီ၊ ငါ မရွာေတာ့ဘူးလို႔" ဆိုတာ မရိွဘူး။ ရိွေတာင္ အင္မတန္မွ ရွားတယ္။
ရမယ္ဆုိရင္ ယူဦးမွာပဲ။ အတိေတၱာ - တင္းတိမ္မႈ contentment ဆိုတာ မရိွဘူး။

ဘယ္ဟာမွ ေက်နပ္ၿပီးေရာင့္ရဲသြားတယ္လို႔ မရိွဘူး၊ အၿမဲတမ္း လိုေနဦးမွာပဲ။ သိန္းတစ္ရာရိွတဲ့ လူကလည္း
လိုေနေသးတယ္၊ မေလာက္ေသးဘူး၊ သိန္းတစ္ေထာင္ရိွမွ၊ သိန္းတစ္ေထာင္လည္း နည္းေသးတယ္၊
မေလာက္ေသးဘူး၊ ရွာဦးမွာပဲ။ ကုမၸဏီလည္း တစ္ခုဖြင့္ရင္ မရေသးဘူး၊ ေနာက္ တစ္ခု ထပ္ဖြင့္ရမယ္။
ေလယာဥ္ပ်ံေတာင္ တစ္စင္းၿပီးရင္ ႏွစ္စင္း၊ ႏွစ္စင္းၿပီးရင္ သံုးစင္း ရိွေနရဦးမွာပဲေလ။
အဲဒီလို အၿမဲတမ္း  လိုေနမွာပဲ၊ ဒါ လူ႕ရဲ႕ သဘာ၀ကို ေျပာတာ။

ဘုန္းႀကီးတို႕ ငယ္ငယ္တုန္းက စစ္ကိုင္းေတာင္မွာ တရားေဟာ နာမည္ႀကီးတဲ့ ၀ိဇၨာဒယဆရာေတာ္ႀကီး
ဆိုတာရိွတယ္၊ အဲဒီ ဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာတဲ့ထဲမွာ လူတြဟာ မတင္းတိမ္ႏိုင္ဘူး၊
အၿမဲတမ္း လိုေနတယ္ ဆိုတာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ေလာဘရဲ႕ အေတာ္မသတ္ႏိုင္ပံုကို
ဆရာေတာ္ႀကီးက ပံု၀တၳဳေလးတစ္ခုနဲ႔ ေဟာထားတာရိွတယ္။

တစ္ခါတုန္းက လက္ညိွဳးထိုးမလြဲေအာင္ ေျမေတြကို ခ်မ္းသာလွတဲ့ ေျမပိုင္ရွင္သူေဌးႀကီးတစ္ဦးက
သူ႔ရဲ႕ အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ကို "ကဲ မင္း ငါ့ရဲ႕အလုပ္ကို ႀကိဳးႀကိဳးစားစားလုပ္တယ္၊
မင္းကို ငါပိုင္တဲ့ေျမတြ ခြဲေပးမယ္၊ မင္းႀကိဳက္သေလာက္ယူ၊ ဒီကေန မင္းေျပး၊ မင္းေတာ္ခ်င္တဲ့
ေနရာေရာက္မွရပ္" လို႔ ေျပာတယ္၊ ဟုတ္ရဲ႕လား၊
အဲဒီလူက သေဘာက်တာေပါ့၊ ေျမေတြ ဧကေပါင္းမ်ားစြာ သူ ရမွာကိုး။

သူေဌးႀကီး ေျပားထားတဲ့အတိုင္း သူလိုခ်င္တဲ့ေျမရဖို႔ ေျပးလိုက္တာ၊ ေျပးရင္း သူေနာက္ျပန္လွည့္ၾကည့္တယ္၊
နည္းေသးတယ္ထင္လို႔ ထပ္ေျပး၊ လွည့္ၾကည့္လိုက္ နည္းေသးတယ္ဆိုၿပီး ေျပးလိုက္၊ ထပ္ေျပးရင္း ေျပးရင္းနဲ႕
ေနာက္ဆံုးမွာ အေမာဆို႔ၿပီး လဲက်သြားတယ္။ လဲက်သြားၿပီးေတာ့ အဲဒီနားမွာပဲ ေသဆံုးသြားပါေလေရာ။
သူေဌးႀကီး စိတ္မေကာင္းစြာ ေခါင္းေလးတညိတ္ညိတ္နဲ႔ ဘာေျပာတုန္းဆိုေတာ့
"ငါကေတာ့ မင္းလိုခ်င္သေလာက္ ေပးမလို႔ပါပဲ။ မင္းကေတာ့ ၆ - ေပေလာက္နဲ႔ပဲ တန္တာကိုး" ဆုိၿပီးေတာ့
၆ - ေပတြင္းေလး တူးၿပီးေတာ့ ျမွဳပ္လိုက္သတဲ့။

အဲသလို လူ႕ေလာဘဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲရိွရိွ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ၆ - ေပတြင္းထဲပဲ သြားမွာမဟုတ္လား။
ေျမႀကီးထဲျမဳပ္ရင္ေပါ့ေလ၊ အခုေခတ္ေတာ့ မီးသၿဂႋဳဟ္စက္ထဲ ထည့္လိုက္တာမ်ိဳး ျဖစ္ေနျပီေပါ့ေနာ္။

ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေသတၱာရွည္ႀကီးထဲ ၀င္သြားရတာေပါ့။
တကယ္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ခုေခတ္မွာ ေနေတာ့လည္းပဲ ေသတၱာအိမ္ႀကီးေတြထဲမွာ ေနၾကတာ။
အိမ္ေပၚက ဆင္းေတာ့လည္း ေသတၱာႀကီးနဲပဲ ဆင္းသြားတာ၊
ဟိုေရာက္ေတာ့လည္း ေသတၱာႀကီးထဲမွာ အိပ္ၿပီးေတာ့ ေသတၱာႀကီးနဲ႔ပဲ မီးေလာင္ခံရတာပဲေလ၊
ေၾသာ္ ဘ၀ဆိုတာ ဒီလိုပါပဲ။

လူေတြမွာ ဆႏၵျပည့္တယ္ဆိုတာ မရိွဘူးတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက-
"ေလာေကာ - ေလာကႀကီးဟာ၊ ဦးေနာ - အၿမဲတမ္းလိုလ်က္၊ ဟာလ်က္သာ ရိွေနပါေပေတာ့၏၊
အတိေတၱာ - မည္သည့္အခါမွ ေက်နပ္ျခင္း ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ျခင္း မရိွပါဘဲ၊
တဏွာ ေဒါေသာ - တဏွာရဲ႕ ေက်းကြ်န္သာ ျဖစ္ပါေပေတာ့၏။
ဣတိ - ဤသို႔၊ ဘဂ၀ါ - ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္၊
အေ၀ါစ - ေကာင္းစြာမေသြေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါေပသတည္း။"
(သာဓု... သာဓု... သာဓု ပါ အရွင္ဘုရား။။။။။)

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵာမာလဘိ၀ံသ ၏
"ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္ ရႈၾကည့္ျခင္း" တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္ထားပါသည္။

သံသရာ၀ယ္၊ ေဆြခ်င္းေက်းဇူး၊ ရွိခဲ႔ဘူး ကို၊
အထူးဆပ္ရန္၊ စိတ္အားသန္ျဖင့္၊
က်င့္ရန္မွန္စြ၊ ျမတ္ဓမၼကို၊ ေ၀ငွေပ၏၊

ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္း ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ ျပည့္စံုႏိုင္ပါေစရွင္..
မိုးတိမ္လြင္ျပင္(Pakokku)
3.10.2013


ဗုဒၶေခတ္ျမတ္ ေတြ႕က်ိဳးနပ္ပါေစ


ဗုဒၶေခတ္ျမတ္ ေတြ႕က်ိဳးနပ္ပါေစ
*************************
ေရခ်မ္းသစ္သီး၊ ပန္းဆီမီးကို
ခိုင္ၿဖီးသဒၶါ၊ လွဴၿပီးကာမွ်
ငါ့မွာ ေကာင္းက်ိဳး၊ အလြန္တိုးဟု
ယံုကိုးစိတ္ထဲ၊ မရာင့္ရဲႏွင့္။
မစဲညေန႔၊ ဘုရားေရွ႕တြင္
ေပ်ာ္ေမြ႕ျမတ္ႏိုး၊ ၿမဲရွိခိုး၍
ေကာင္းက်ိဳးပြားစည္၊ ႀကီးလွၿပီဟု
ယံုၾကည္အားရ၊ စိတ္မခ်ႏွင့္။
ဓာရဏႏွင့္၊ ဓမၼစၾကာ
ေမတၱာပဌာန္း၊ ရြတ္ႏိုင္စြမ္းေၾကာင့္
ရႊင္လန္းပီတိ၊ ဂြမ္းဆီထိကာ
ႀကီးမည့္ေတေဇာ္၊ မေစာင့္ေမွ်ာ္ႏွင့္။
ဂုဏ္ေတာ္ပုတီး၊ သက္ေစ့ၿပီးေအာင္
ဇြဲႀကီးခုိင္မာ၊ ၿငိမ္သက္စြာျဖင့္
သဒၶါၾကည္ယံု၊ စိပ္ၿပီးရံုျဖင့္
လံုေလာက္လွၿပီ၊ မရပ္တည္ႏွင့္။
ေရၾကည္သစ္သီး၊ ဆီမီးလွဴမ်ိဳး
ရွိခိုး၀တ္ရြတ္၊ ေစလႊတ္ေမတၱာ
တစ္ရာ႔ရွစ္သီး၊ စိပ္ပုတီးကို
မၿငီးဆင့္ကဲ၊ စိပ္ၿမဲစိပ္ပါ၊ မျဖတ္ပါႏွင့္။
ဆက္ကာတစ္မ်ိဳး၊ ေရွ႕သို႔တိုး၍
အက်ိဳးနိဗၺာန္၊ ေမွ်ာ္ရိုးမွန္က
ရုပ္နာမ္ခြဲျခား၊ က်င့္တရားသာ၊ သံသရာ၀ဋ္
ထြက္လြတ္ေစေၾကာင္း၊ လမ္းမွန္ေကာင္းဟု
ၫြတ္ေပ်ာင္းစိတ္ထဲ၊ ယံုၾကည္စြဲလွ်က္
အၿမဲေန႔ည၊ ႀကိဳးလံု႔လမွ
ဗုဒၶေခတ္ျမတ္၊ ေတြ႔က်ိဳးနပ္မည္
ၾကပ္ၾကပ္သတိရွိပါေစ။ ။

အဓိပၸါယ္ရွင္းျပစရာမလိုပါဘူး၊ ဒါနေတြျပဳေနရံုနဲ႔ မေက်နပ္ပါနဲ႔ဦး၊
ဘုရားရွိခိုးေနရံုနဲ႔ မေက်နပ္ပါနဲ႔ဦး၊ ပရိတ္ပဌာန္းေတြ ရြတ္ေနရံုနဲ႔ မေက်နပ္ပါနဲ႔ဦး၊
ဂုဏ္ေတာ္ပုတီးေတြ စိပ္ေနရံုနဲ႔ မေက်နပ္ပါနဲ႔ဦး။
ဒါေပမဲ့ အဲဒါေတြကို ျဖတ္စရာမလိုပါဘူးတဲ့၊ လွဴၿမဲလွဴပါ၊
သီလေတြလဲ ေဆာက္တည္ၿမဲေဆာက္တည္ပါ၊
ပရိတ္ပဌာန္းေတြလည္း ရြတ္ၿမဲရြတ္ပါ၊
ဂုဏ္ေတာ္ပုတီးေတြလည္း စိပ္ၿမဲစိပ္ပါ၊ မျဖတ္လိုက္ပါနဲ႔။

ဒါေပမယ့္ အဲဒီေလာက္နဲ႔ေတာ့ ရပ္မေနပါနဲ႔ဦး၊
နိဗၺာန္ကိုတကယ္လိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၀ိပႆနာအလုပ္ကိုလည္း ဆက္ၿပီးေတာ့ အားထုတ္ပါဦးတဲ့၊ ၀ိပႆနာအလုပ္ကို တကယ္အားထုတ္မွ အားထုတ္တဲ့အတိုင္းလည္း မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္နဲ႔ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ပါမွ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သာသနာေတာ္နဲ႔ ေတြ႕ရက်ိဳးနပ္ပါလိမ့္မယ္တဲ့

အရွင္ဆႏၵာဓိက (ေရႊပါရမီေတာရ) ေရးသားေတာ္မူေသာ
"ရဟန္းဘာေၾကာင့္ျပဳရတယ္" စာအုပ္မွ ထုတ္ႏႈတ္ေဖာ္ျပပါသည္။

သံသရာ၀ယ္၊ ေဆြခ်င္းေက်းဇူး၊ ရွိခဲ႔ဘူး ကို၊
အထူးဆပ္ရန္၊ စိတ္အားသန္ျဖင့္၊
က်င့္ရန္မွန္စြ၊ ျမတ္ဓမၼကို၊ ေ၀ငွေပ၏၊

ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္း ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ ျပည့္စံုႏိုင္ပါေစရွင္..
မိုးတိမ္လြင္ျပင္(Pakokku)
3.10.2013
 

ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ မရိွ

ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ မရိွ
***************
ေလာကႀကီးမွာ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြက အဆင္ေျပတယ္၊ တိုက္နဲ႔ကားနဲ႔၊
ကားမွ တကယ့္ modern ျမင့္တဲ့ကားေနာ္။
တိုက္ကလည္း အင္မတန္အဆင့္ျမင့္တဲ့ လံုးခ်င္းအိမ္၊ သိန္းတစ္ေထာင္ေလာက္တန္တဲ့ တိုက္ႀကီးေပါ့။
ဒီေတာ့ ဒီလို ပစၥည္းဥစၥာေတြရိွၾကတယ္။ ဘယ္ကုမၸဏီႀကီးကိုပိုင္တယ္၊ ကားႀကီးက ဘာကားႀကီးစီးတာ၊
ခ်မ္းသာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ စာရင္းတြက္ထားလိုက္မယ္ဆိုရင္ ပိုင္ဆိုင္တာေတြ နည္းမွာမဟုတ္ဘူး။
ဒါသူပိုင္တာေပါ့။

ျမတ္စြာဘုရားက ဒါေတြကို ဓမၼအျမင္နဲ႔ၾကည့္ရင္ တစ္မ်ိဳးျမင္ရမယ္တဲ့၊
"ေလာေကာ-ေလာကႀကီးမွာ၊ အႆေကာ- ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာဆိုတာ မရိွပါ"
(ေဟာ ဓမၼအျမင္နဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ပိုင္တဲ့အရာဆိုတာ မရိွဘူးတဲ့၊)
ဘာျဖစ္လို႔လဲ၊ သဗၺံ- ရိွသမွ်ပစၥည္းဥစၥာကို ပဟာယ ဂမနီယံ- ထားၿပီးေတာ့ သြားရမွာျဖစ္တယ္။

ကုိယ္ပိုင္တယ္ဆိုလို႔ ယူသြားလုိ႔ရလား၊ မရဘူး၊ အားလံုး ထားခဲ့ရတာခ်ည္းပဲ။ မထားခဲ့ဘဲနဲ႕ ယူသြားလို႔မရဘူး၊
ဘယ္ေလာက္ပိုင္ပိုင္ ဟုတ္လား။ ဘာႀကီးေတြပိုင္ပိုင္၊ ပိုင္သမွ်ဟာေတြ အကုန္ထားခဲ့ရတာပဲ။
ေနာက္ဆံုးမွာ ကိုယ္ခ်ည္းပဲသြားရတာ၊ ဒီအထဲမွာ မီးသၿဂႋဟ္တဲ့သူေတြက
အကႌ်ေတာင္ ေကာင္းရင္ခြ်တ္ယူၾကဦးမယ္။ ေျပာသံ ၾကားဖူးတာေပါ့။
ေရႊသြား စိုက္ထားလို႔ရိွရင္ ပါးစပ္ၿဖဲၿပီးေတာ့ ေရႊသြားထုတ္ယူၾကတယ္။
အဲဒီေတာ့ ရိွသမွ် ဘာကုိမွ ကိုယ္ယူသြားလုိ႔မရဘူးတဲ့။ ေဟာ ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာဆိုတာ ဘာမွမရိွဘူး။

ကဲ စဥ္းစားၾကည့္ေလ၊ ၾကည့္လိုက္ၾကရေအာင္၊ ဒီနားမွာ ေရႊတိဂံုဘုရားႀကီးရိွတယ္။
ေရႊတိဂံုဘုရားႀကီးကို စၿပီးေတာ့တည္သြားတဲ့ ဘုရားဒကာေတြ ရိွေသးလား၊ မရိွေတာ့ဘူး၊
ေရႊတိဂံုဘုရားႀကီးကိုထားၿပီး သြားၾကၿပီေလေနာ္။ ေနာက္ ေရႊြတိဂံုဘုရားႀကီးကို ေစာင့္ေရွာက္ၿပီးေတာ့
ေရႊတိဂံုဘုရားႀကီးကို ထပ္ဆင့္ၿပီးတည္သြားတဲ့ ရွင္ေစာပု မိဖုရားႀကီး ရိွေသးလား၊ မရိွေတာ့ဘူး။
ဘုရားကို ထားခဲ့ရတယ္ေလ၊ အကုန္ျပန္ၾကည့္။

ဒီနားမွာ တစ္ခ်ိန္တုန္း ခုတရားပြဲႀကီး က်င္းပေနတဲ့ ဓမၼရံုႀကီးေနရာ (ယခု မဂၤလာေစ်းဓမၼာရံု)ဟာ
ဘယ္သူပိုင္ခဲ့တာတုန္း၊ လိုက္ၾကည့္လိုက္၊ ပိုင္ရွင္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ၊ ဟုတ္ရဲ့လား၊
အဲဒီပိုင္ရွင္ေတြ မရိွေတာ့ဘူး။ အကုန္ထားခဲ့ရတာခ်ည္းပဲ။ တစ္ခုမွ ယူမသြားႏိုင္ၾကဘူး။

အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက "ေလာေကာ- ေလာကႀကီးမွာ၊
အႆေကာ- ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာဆိုလို႔ တစ္ခုမွ မရိွပါ" လို႔ ဆင္ျခင္စဥ္းစားရမယ္တဲ့။
ဒါျဖင့္ ဒီလိုဆင္ျခင္ေတြးေတာလိုက္ေတာ့ ဘာျဖစ္တုန္း၊ ပစၥည္းအေပၚမွာရိွတဲ့ တဏွာေတြ
ေလ်ာ့က်မသြားဘူးလား။ ဆင္ျခင္ေတြးေတာျခင္း contemplation ဆိုတာ အက်ိဳးရိွတယ္၊
ဒီလိုစဥ္းစားလိုက္ေတာ့၊ ငါပိုင္တာ တစ္ခုမွမရိွပါ့လား၊ ဒီပစၥည္းေတြ တစ္ေန႔ေတာ့ ထားခဲ့ရမယ့္ဟာေတြပဲ၊
ဒီလိုသိရင္ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ကို မလုပ္ျဖစ္ေပဘူးလား၊ လုပ္ျဖစ္တယ္။

အဲဒီလို မေတြးမိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ ဒီပစၥည္းေတြကို တတြယ္တြယ္ တတာတာနဲ႔
ေလာဘေတြ တိုးပြားလာမယ္၊ မစၧရိယေတြ မ်ားလာမယ္၊
ပစၥည္းေတြကို တြယ္တာလြန္းရင္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာသလို ရကၡိဳသ္ေစာင့္တဲ့
ေရကန္ႀကီးထဲက ေရေတြလိုပဲတဲ့၊ ဘယ္သူ႕အတြက္မွ မသံုးမက်ဘဲ
ေနာက္ဆံုး ဒီပစၥည္းေတြက မင္းဘ႑ာျဖစ္သြားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီလို ဆင္ျခင္စဥ္းစားပါတဲ့။

"ေလာေကာ - ေလာကႀကီးမွာ၊ အႆေကာ - ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာဆိုတာမရိွပါ၊ သဗၺံ - ရိွသမွ်ပစၥည္းဥစၥာကို၊
ပဟာယ ဂမနီယံ - အကုန္ထားၿပီးေတာ့ သြားရမွာ ျဖစ္တယ္ရယ္လို႔၊ ဂဘ၀ါ - ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္၊ အေ၀ါစ - ေကာင္းစြာမေသြ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါေပသတည္း"
(သာဓု.. သာဓု.. သာဓု.. ပါဘုရား)

ဆရာေတာ္ "ေဒါက္တာနႏၵာမာလဘိ၀ံသ" ၏
"ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္ ရႈၾကည့္ျခင္း" တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္ထားပါသည္။

အလွဴအားလံုးတို႕တြင္ တရားအလွဴသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္သည္။
"သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ" - အလွဴအားလံုးထဲမွာ တရားအလွဴဟာ အေအာင္ႏိုင္ဆံုး၊
အျမတ္ဆံုးလို႔ ဘာေၾကာင့္ေဟာၾကားရတာလဲဆိုရင္ ဒီတရားကိုနာရမွ ဒါနျဖစ္တာ၊
သီလေဆာက္တည္ျဖစ္တာ၊ ဘာ၀နာပြားမ်ားျဖစ္တာ။
တရားနာၾကားခြင့္မရရင္ ဘာကုသိုလ္မွ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ အလွဴအားလံုးထဲမွာ တရားအလွဴဟာ အျမတ္ဆံုးလို႔ ျမတ္စြာဘုရားကေဟာထားတာပါ။

ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္း ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ ျပည့္စံုႏိုင္ပါေစရွင္..
မိုးတိမ္လြင္ျပင္(Pakokku)
2.10.2013
ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ပံုေတာ္အား => https://www.facebook.com/photo.php?fbid=160024920840752&set=a.109901099186468.17139.109899585853286&type=1&theater မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္ ရႈၾကည့္ျခင္း

လူတိုင္းလူတိုင္း ဘ၀တစ္ခုစီ ရရိွထားၾကလို႕ လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ ကိုယ္စီ ဘ၀ကေလးေတြရိွေနၾကတယ္။
သို႔ေသာ္ ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျမင္ခ်င္း အတူၾကေပဘူး။
တခ်ိဳ႕က ဘ၀ကို ေပ်ာ္စရာလို႔ျမင္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕က ဘ၀ကို ၿငီးေငြ႔စရာလို႕ ျမင္ၾကတယ္။

ဘ၀မွာ အဆင္ေျပေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက "တို႔ ရ,ထားတဲ့ ဘ၀ဟာ သာေတာင့္သာယာရိွတယ္၊
အင္မတန္မွေကာင္းတယ္လို႔ ဘ၀ကို အေကာင္းျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရိွသလို" ဘ၀မွာ အဆင္မေျပတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ "အို... ဘ၀ႀကီးကလည္း ၿငီးေငြ႔စရာေကာင္းလိုက္တာ" တဲ့၊ ဒီလိုဘ၀ကေန
ထြက္ေျပးခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ေပၚလာေလာက္ေအာင္ ဘ၀ကို စက္ဆုပ္ရြံမုန္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္းရိွတယ္။
ဒီလို ဘ၀နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အျမင္အမ်ဳိးမ်ိဳးရိွၾကတယ္။

ဘ၀ကို ေကာင္းတယ္. သာယာတယ္. လွပတယ္လို႔ ျမင္တဲ့ ပဂၢိဳလ္ေတြက တစ္မ်ိဳး၊ ဘ၀ကို အရုပ္ဆိုး
အက်ည္းဆန္တယ္လို႔ ျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက တစ္မ်ိဳးတဲ့။ ထိုႏွစ္မ်ိဳးစလံုးရဲ႕ အျမင္ေတြဟာ ေသခ်ာစဥ္းစား
ၾကည့္လို႔ရိွရင္ ဓမၼအျမင္နဲ႔ျမင္တဲ့ အျမင္မ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ ဘ၀ကို လွတယ္. ပတယ္. သာယာတယ္..
ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္လို႔ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုပ္တိုင္းလုပ္တိုင္း  ဒီ့ထက္ေကာင္းတဲ့ဘ၀ကို
ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္ထၿပီးေတာ့ ေကာင္းသထက္ေကာင္းတဲ့ ဘ၀ကို ဆုေတာင္းၿပီးေတာင္ ယူၾကတယ္ေနာ္။
အင္မတန္ တိုေတာင္းတဲ့ ဘ၀ကေလးေတာင္မွ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဘ၀ဟာ အင္မတန္တိုတယ္၊
ရႏိုင္သမွ် ေပ်ာ္ေပ်ာ္ကေလးေနရမယ္၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေန ေသခဲလို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ ဘ၀မွာ အေပ်ာ္ရွာၿပီးေတာ့
အေကာင္းဘက္က ေတြးေနၾကတယ္။

အေနာက္တိုင္းကလူေတြ ေျပာေလ့ရိွၾကတယ္၊ Life is too short. Enjoy yourself. ဘ၀ကေလးဟာ
တိုတိုေလးပဲ၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနပါတဲ့။ ဘုန္းႀကီးတို႔ အေမရိကမွာေနတုန္းက The Love Boat ဆိုတဲ့ ရုပ္ရွင္ကား
ၾကည့္ဖူးတယ္။ အဲဒီမွာ အဘိုးႀကီး အမယ္ႀကီးေတြ ဘာမွ မလုပ္မရိွ အကိုင္မရိွေတာ့ ပ်င္းရိၿငိေငြ႔ၿပီး
အေပ်ာ္ရွာတဲ့အေၾကာင္းကို ရိုက္ထားတဲ့ ဇာတ္ကားတစ္ကားျဖစ္တယ္။
အဲဒီ ဇာတ္ကားထဲမွာ သေဘၤာႀကီးေပၚမွာေနတုန္းကေတာ့ အလြန္ေပ်ာ္ၾကတယ္။
ျပန္လည္ေရာက္လာလို႔ သေဘၤာကေန ဆင္းၾကတဲ့အခါမွာ အဘိုးႀကီး
အမယ္ႀကီးေတြ မ်က္ရည္စက္လက္နဲ႔ ၀မ္းနည္းပန္းနည္း ငိုယိုၾကတာကို ေတြ႔ရတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေလာကႀကီးမွာ ေပ်ာ္စရာရွာေပမယ့္လို႔ ေပ်ာ္စရာခ်ည္းေတြ႕တာ မဟုတ္ဘူး။
အေကာင္းထင္ၿပီးေတာ့ ရွာေပမယ့္လို႔ အေကာင္းခ်ည္းေတြ႕တာ မဟုတ္ဘူး။
ဘ၀ဆိုတာ အေကာင္းအဆိုး ေရာေနတာ၊ ေကာင္းတဲ့ အကြက္ကေလးေတြရိွတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ လူေတြဟာ ဘ၀ႀကီးမွာ ေပ်ာ္ေနၾကတာေပါ့။
ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းရိွသလို အဆိုးလည္းရိွတယ္။

ဘုန္းႀကီးတို႔ ဗုဒၶစာေပမွာ 'အႆာဒ' ႏွင့္ 'အာဒီန၀' ခြဲျခား ေဖာ္ျပေလ့ရိွတယ္။ ေလာကမွာ ေက်နပ္စရာ၊
ႀကိဳက္ႏွစ္သက္စရာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ၊ စြဲမက္စရာ attractive ဆိုတာ ရိွတယ္။ အဲဒါကို 'အႆာဒ'
enjoyment လို႔ေခၚတယ္။ ဘ၀မွာ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္စရာ ေတြရိွတယ္၊
ဘ၀ကို အေၾကာင္းျပဳျပီးေတာ့လည္း ေပ်ာ္ၾကတယ္၊ ခ်မ္းသာသုခေတြရၾကတယ္၊
အဆင္ေျပေနတဲ့ ဘ၀မွာဆိုလို႔ရိွရင္ေပ်ာ္လို႔ ရႊင္လို႔၊
ဒါဘ၀ရဲ႕ သာယာမႈကေလးေတြ႔ေပါ့ေနာ္။ ဒါကို 'အႆာဒ' လို႔ ေခၚတယ္။

အဲဒီ သာယာမႈေလးေတြဟာ ထာ၀ရလား ဆိုေတာ့ ထာ၀ရမဟုတ္ဘူး။ ခဏကေလးပဲ၊ မတည္ၿမဲဘူး၊
ယခု ေပ်ာ္ရႊြင္စရာေတြ႔ေပ့မယ့္ ေတာ္ၾကာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေတြ ကုန္ဆံုးသြားတာရိွတယ္။ အဲဒါက ေက်နပ္စရာ
မေကာင္းတဲ့အခ်က္ပဲ။ ဒါကုိ 'အာဒီန၀' unsatisfactioriness လို႔ေခၚတယ္။

ေလာကမွာ သတၱ၀ါေတြ ေပ်ာ္ၿပီးရင္း ေပ်ာ္ေနၾကတာ ဘ၀မွာ ေပ်ာ္စရာရိွလို႔သာ ေပ်ာ္ေနၾကတာ။
မ်က္စိက အဆင္းအာရံုေလးကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရွာၾကတယ္။ နားက သာယာတဲ့
အသံကေလးကို နားေထာင္ၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရွာၾကတယ္။ ႏွာေခါင္းက ေမႊးၾကိဳင္တဲ့ အနံ႔ကေလးကို
နမ္းရွဴၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရွာၾကတယ္။ လွ်ာက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ အရသာေလးကို ခံစားၿပီးေတာ့
ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရွာၾကတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကလည္းပဲ သာယာတဲ့ အထိအေတြ႔ကေလးေတြကို ထိေတြ႔ၿပီးေတာ့
ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရွာၾကတယ္တဲ့။ ဘ၀ကို အရင္းအႏွီးျပဳၿပီးေတာ့ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္စရာေတြ၊
ေပ်ာ္ရႊင္စရာေတြ ရၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မို႔လို႔ ဘ၀ႀကီးကို ေပ်ာ္စရာလို႔ ျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရိွတယ္။

တခ်ိဳကေတာ့ ဘ၀ႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးအဆင္မေျပၾကဘူး၊ ေနေရးထုိင္ေရးလည္း အဆင္မေျပဘူး၊
စားေရးေသာက္ေရးလည္း အဆင္မေျပဘူး။ ဒုကၡသုခေတြ ေရာေနတဲ့ ဘ၀ႀကီးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့
ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္မႈ မရရိွေတာ့ ဘ၀ႀကီးကေန ထြက္ေျပးခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ေပၚေပါက္လာၾကတယ္။
ေနာက္ဆံုးမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အဆံုးစီရင္မႈ suicide လုပ္ၿပီးေတာ့
လက္ရိွဘ၀ကေန ထြက္ေျပးသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရိွတယ္။
အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဘ၀ကို ၿငီးေငြ႔စရာႀကီး၊ စိတ္ပ်က္စရာႀကီးလို႔ျမင္တယ္။
အဲဒီ အျမင္ႏွစ္မ်ဳိး ရိွရာမွာ အေကာင္းျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို optimist လို႔ ေခၚတယ္။
အဆိုးျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ pessimist လို႔ေခၚတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ေလာကမွာ အေကာင္းခ်ည္းလည္း မဟုတ္ဘူး၊
အဆိုးခ်ည္းပဲေတာ့လည္း မဟုတ္ဘူး၊ အႆာဒ လို႔ဆိုတဲ့ သာယာစရာေတြ ႏွစ္သက္စရာေတြ
ရိွသလို အာဒီန၀ဆိုတဲ့ အျပစ္ေတြလည္းရိွတယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႕လို႕ ဒီႏွစ္ခုကို ခဲြခြဲျခားျခား ကြဲကြဲျပားျပား သိျမင္တာမွ ဓမၼအျမင္လို႔ ေျပာပါတယ္။
realism ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဘ၀ကို အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္နဲ႔ ၾကည့္ရေအာင္။

ဓမၼအျမင္
~~~~~~
  ဓမၼ ဆိုတာ အမွန္တရားကို ေျပာတာ။
  The law of nature ေပါ့။
ဓမၼ ဆိုတဲ့ စကားလံုးက အတၱေနာ သဘာ၀ံ ဓာေရတီတိ ဓာေရတီတိ ဓေမၼာ၊ သူ႕သဘာ၀အတိုင္းသူ ျဖစ္ေနတာကို
ဓမၼ လို႔ ဒီလိုေျပာတာ။ အဲဒီ ဓမၼ ကို သိတဲ့ အျမင္ဟာ ဓမၼအျမင္ပဲ၊ ဓမၼဉာဏ္နဲ႔ အမွန္ကို သိျမင္တဲ့အခါက်မွ ဘ၀ဆိုတာ
ဘယ္လိုဟာလဲဆိုတာ သေဘာေပါက္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဘ၀ရဲ႕အသြင္
~~~~~~~~~
လူဘ၀ရဲ႕အသြင္ကို ဓမၼအျမင္နဲ႔ ၾကည့္ၾကတဲ့အခါ လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ ကိုယ္စီဘ၀ေလးေတြရိွေနၾကတယ္။
အဲဒီ ရ,ထားတဲ့ ဘ၀ေလးေတြဟာ ဘယ္လို အေျခအေနရိွသလဲဆိုျပီး
လူတိုင္းလူတိုင္း ဆန္းစစ္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ၾကရမယ္။
ကိုယ္ ရ,ထားတဲ့ ဘ၀ကေလးရဲ႕ အေျခအေန ကိုယ္မသိဘူးဆိုလို႔ရိွရင္ ဒီပုဂၢိဳလ္ေအာက္ နေမာ္နမဲ့ႏိုင္တာ ဘယ္ရိွမလဲ။
ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ဘ၀ရဲ႕ အေျခအေနကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္သိေအာင္ လုပ္ရမယ္။

တြန္းပို႕ျခင္းကို ခံေနၾကရ
~~~~~~~~~~~~~~~~~
ျမတ္စြာဘုရားက ဘ၀ရဲ႕ အသြင္ကို ဓမၼရဲ႕အျမင္ျဖင့္ ၾကည့္ရႈဖို႕ ဆိုၿပီးေတာ့ နည္းလမ္းေတြ ေပးထားတယ္။
" ဥပနီယ်တိ ေလာေကာ အဓုေ၀ါ " ေလာေကာ- ေလာကႀကီးကို၊ ဥပနီယ်တိ- ဇာတိက ဇရာသို႔၊
ဇာရာက ဗ်ာဓိသုိ႔ ဗ်ာဓိက မရဏသို႔ အၿမဲတမ္းတြန္းပို႔၍ ေနပါေပေတာ့၏။
ေလာေကာ- ေလာကႀကီးဟာ၊ အဓုေ၀ါ-ဘယ္ေတာ့မွ တည္ၿငိမ္ေနတာ မရိွေပဟူ၍၊ ဘဂ၀ါ-ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္
အရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ အေ၀ါစ-ေကာင္းစြာမေသြ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါေပသတည္း။
(သာဓု.. သာဓု.. သာဓု.. ပါဘုရား)

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵာမာလဘိ၀ံသ ၏
"ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္ ရႈၾကည့္ျခင္း" တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္ထားပါသည္။

သံသရာ၀ယ္၊ ေဆြခ်င္းေက်းဇူး၊ ရွိခဲ႔ဘူး ကို၊
အထူးဆပ္ရန္၊ စိတ္အားသန္ျဖင့္၊
က်င့္ရန္မွန္စြ၊ ျမတ္ဓမၼကို၊ ေ၀ငွေပ၏၊

ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းအေပါင္းတို႔ ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ ျပည့္စံုႏိုင္ပါေစရွင္..။
မိုးတိမ္လြင္ျပင္ (Pakokku)
1.10.2013
ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ပံုေတာ္အား => https://www.facebook.com/photo.php?fbid=160024920840752&set=a.109901099186468.17139.109899585853286&type=1&theater မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။