မူလစာမ်က္ႏွာ

Wednesday, July 23, 2014

ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ဆံုးမစာမ်ားႏွင့္ ဓမၼစာစုပံုမ်ား













































ကုသိုလ္ပူေႏြးေနပါေစ (ဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိက)

ကုသိုလ္ပူေႏြးေနပါေစဆိုတာက ကုသိုလ္ေတြ ေအးစက္မေနပါနဲ႔တဲ..။
ကုသုိလ္ေအးစက္ေနတယ္ဆိုတာက ကုသိုလ္တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုၾကားမွာ အခ်ိန္ကာလေတြ
အၾကာၾကီးျခားေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ေတြေအးစက္ေနပါတယ္..။
ျပဳျပီးသားကုသုိလ္ေတြလည္း ေမ့ေနတယ္..ေနာင္ျပဳမဲ့ကုသိုလ္ေတြလည္းေမ့ေနတက္ပါတယ္.
ကုသိုလ္တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုၾကားမွာ အခ်ိန္ကာလအမ်ားၾကီးကြာေနေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္အစဥ္မွာ ကုသုိလ္ဓာတ္ေတြျဖစ္မေနဘူး။
ေလာေလာဆယ္ ပူပူေႏြးေႏြးကုသိုလ္ေတြျဖစ္ေနဘူး။။ ဒါကို ကုသုိလ္ေအးစက္ေနပါတယ္လို႔ေခၚပါတယ္.။
တစ္ခ်ိဳ႕က ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ႕ေတြမေမ့ပါဘူး၊ ကုသိုလ္ေကာငး္မႈ႕ေတြအျမဲတမ္းလုပ္ေနပါတယ္..၊
မေမ့ပါဘူးဆိုေပမဲ့ တစ္ႏွစ္မွတစ္ခါကုသိုလ္လုပ္တာမ်ိဳး၊
တစ္လမွ တစ္ခါကုသိုလ္လုပ္တာမ်ိဳး၊ အခါၾကီး ရက္ၾကီးေတြမွ ကုသိုလ္လုပ္တာမ်ိဳး၊
၀ါ၀င္ ၀ါထြက္ၾကမွ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ႕ျပဳတာမ်ိဳး၊ ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ေန႔ေရာက္မွ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ႕ျပဳတာမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္..။
အဲဒီေတာ့ ကုသိုလ္တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုၾကားမွာကုသိုလ္ေတြက အခ်ိန္အၾကာၾကီးျခားေနတဲ့အတြက္ စိတ္အစဥ္မွာအျမဲတမ္းကုသုိလ္ဓာတ္ေတြျဖစ္မေနဘူး။ ကုသိုလ္ပူေႏြးတယ္ဆိုတာက ေရွ႕နဲ႕ေနာက္ကုသိုလ္ေတြဆက္စပ္ေနတာကိုေျပာတာ
မေန႔ကလည္း ကုသိုလ္နဲ၊႔ ဒီေန႔လည္းကုသုိလ္နဲ၊႔ မနက္ျဖန္လည္းကုသိုလ္နဲ႔။
အရင္တစ္ပတ္လည္းကုသိုလ္နဲ႔၊ အခုတစ္ပတ္လည္းကုသိုလ္နဲ႔၊ ေနာက္တစ္ပတ္လည္းကုသိုလ္နဲ႔။
အရင္လလည္း ကုသိုလ္နဲ႔၊ အခုလလည္း ကုသိုလ္နဲ႔၊ ေနာက္လလည္း ကုသိုလ္နဲ႔။
အတိတ္၊ ပစၥဳပါန္၊ အနာဂါတ္ မွာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ႕ေတြ ေရွ႕ေနာက္မျပတ္ ဆက္စပ္ေေနတာကိုပဲ ကုသိုလ္ပူေႏြးေနတယ္လို႕ေခၚပါတယ္..။
ဒါေၾကာင့္ကုသုိလ္ဟာ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ျပတ္ေတာင္းျပတ္ေတာင္း လုပ္ျပီး ေအးစက္ေနတာမ်ိဳးျဖစ္မေနေစရဘူး။
ေရွ႕ေနာက္ အဆက္မျပတ္ ျပဳေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ပူေႏြးေနတာမ်ိဳးပဲျဖစ္ရမယ္..။
ကုသုိလ္ဆိုတာလည္း ျပဳ ျပီးအေဟာငး္နဲ႔ ုကုသိုလ္ပူေႏြးတာရယ္..၊
ျပဳဆဲအသစ္နဲ႔ကုသိုလ္ပူေႏြးတာရယ္၊ ျပဳျပီးအေဟာငး္နဲ႔ ုကုသိုလ္ပူေႏြးတယ္ဆိုတာက ျပဳဳ ျပီးတဲ့ကုသိုလ္ေတြနဲ႔ထပ္တလဲလဲ
ေအာင္းေမ့သတိရေနတာျဖစ္တယ္.။ ျပဳဆဲအသစ္နဲ႔ကုသိုလ္ပူေႏြးတယ္ဆိုတာက အခုေလာေလာဆယ္ကို
ကုသုိလ္အသစ္ေတြျပဳေနတာ ေနာင္ျပဳမဲ့ကုသိုလ္ေတြအတြက္လည္း ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ေနတာ အဲဒါဆိုရင္ ျပဳဆဲအသစ္နဲ႔ကုသိုလ္ပူေႏြးေနတာလို႔ေခၚတယ္၊။
ျပဳျပီးကုသိုလ္အေဟာင္းနဲ႔လည္းကုသိုလ္ပူေႏြးေနရမွာပဲ ျပဳဆဲကုသုိလ္အသစ္နဲ႔လည္း ကုသိုလ္ပူေႏြးေနရမွာပဲ။
ျပဳျပီးသားကုသိုလ္အေဟာင္းေတြကို သတိရဖို႔ဆိုရင္ မွတ္တမ္းစာအုပ္ထဲမွာ စနစ္တက်မွတ္သားထားဖို႔ေတာ့လိုတယ္။
ဘယ္ေန႔ဘယ္ရက္ကို ဘယ္သူ႔ကိုဘယ္ေလာက္လွဴလိုက္တယ္..ဘယ္ေလာက္ကုန္က်တယ္.. စသည္အားျဖင့္ေပါ့။
ကိုယ္လွဴတိုင္း လွဴတိုင္း ကိုယ္ျပဳလုပ္ထားတဲ့ကုသိုလ္ေတြကို မွတ္တမ္းစာအုပ္ထဲမွာျပဳစုထားမယ္ဆိုရင္
မၾကာမၾကာဒီစာအုပ္ေလးျပန္ျပန္ဖတ္ျပီးေတာ့ ငါ ဘယ္ေန႔ဘယ္ရက္က ဘာလွဴခဲ့တာပါ့လားလို႔ ျပန္သတိရျပီးေတာ့
အခုေလာေလာဆယ္ကိုလွဴေနရသလို၊ အခုေလာေလာဆယ္ကို ကုသုိလ္ျပဳေနရသလို ကုသိုလ္ပူေႏြးသြားတယ္။
ဒီအတိုင္းပဲ မွတ္တမ္းစာအုပ္ထဲမွာ မွတ္မထားဘူးဆိုရင္ေတာ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ႕ေတြေမ့ေနတက္တယ္.။
လွဴျပီးခါစ ႏွစ္ရက္ သံုးရက္ေတာ့မွတ္မိေနေသးတယ္။ ၾကာသြားတဲ့အခါေမ့သြားတက္တယ္..။
ဒါေၾကာင့္ ကုသိုလ္မွတ္တမ္းထဲမွာေသခ်ာမွတ္ထားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ စာအုပ္ေလးမၾကာမၾကာျပန္ဖတ္ျပီးေတာ့ ဘယ္ေန႔ဘယ္ရက္က ဘယ္မွာ ဘာလွဴခဲ့ဘူးပါ့လားဆိုျပီး ျပန္လည္သတိရျပီး
လွဴျပီးသားကုသုိလ္ေတြ အစဥ္ထာ၀ရပူေႏြးေစပါတယ္..။
ဒါနကုသိုလ္ေလးနဲ႔လည္းကုသိုလ္ပူေႏြးေနရမယ္..။ တျခား သီလကုသိုလ္၊
ဘာ၀နာကုသိုလ္၊ ၀ိပႆနာ ကုသိုလ္ေတြနဲ႔လည္း ကုသိုလ္ပူေႏြးေနရမယ္..။
ျပဳဆဲအသစ္နဲ႔လည္းကုသိုလ္ျပဳေနရမယ္..၊ ဒီေန႔မွာလည္း ကုသိုလ္အသစ္ေတြထပ္ျပဳေနရမယ္..။
မနက္ျဖန္မွာ ကုသိုလ္အသစ္ျပဳဖို႕ရိွတယ္ဆိုရင္လည္း မနက္ျဖန္မွာဘာေလးလုပ္ရအံုးမယ္..။
ေနာက္တစ္ပတ္မွာ လွဴ စရာကုသိုလ္တစ္ခုခုစီစဥ္ ထားတယ္ဆိုရင္.. ေနာက္တစ္ေတာ့ဘယ္အလွဴ လွဴရအံုးမယ္..။
ဘာေတြလုပ္ရအံုးမယ္..။ ေနာင္အနာဂါတ္နီးနီးမွာ ျပဳလုပ္စရာကုသိုလ္ေတြရိွတယ္ဆိုရင္ေတာ့
အဲဒီကုသိုလ္ေတြ ပူေႏြးေနေအာင္ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္.. ၾကိဳတင္စီစဥ္ရင္းနဲ႔ပဲ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ
ကုသိုလ္ဓာတ္ေတြ တစ္ဖြားဖြားျဖစ္ေနတာကိုက ကုသိုလ္ေတြပူေႏြးေနတယ္လို႔ေခၚတာပါပဲ..။
အဲဒီေတာ့ အနာဂါတ္နီးနီးနားနားမွာလည္း ျပဳစရာကုသုိလ္အသစ္ေတြ အဆင္သင့္ရိွေနရမယ္..။
ပစၥဳပၸါန္ေလာေလာဆယ္မွာလည္း ကုသိုလ္ေတြျပဳေနရမယ္ေပါ့..။
ျပီးခဲ့တဲ့ အတိတ္မွာလည္း နီးနီးကပ္ကပ္ ျပဳျပီးသား ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ႕ေတြအဆင္သင့္ရိွေနရမယ္ေပါ့..။
ဒီေနရာမွာ ကုသုိလ္... ကုသိုလ္ဆိုတာ ဒါနကိုအဓိကထားျပီးေျပာေနတာပါ..။
ဒါေၾကာင့္မို႕ ဒါနကုသိုလ္ကအျမဲတမ္းပူေႏြးေနဖို႔လိုပါတယ္..။
လူအမ်ားစုက ေသခါနီဆိုရင္ သီလတို႔ သမထ၀ိပႆ နာတို႔န႔ဲ ေသဖို႕က သိမ့္မလြယ္ပါဘူး..။
ဒါေၾကာင့္မို႕ သီလ၊ သမထ၀ိပႆနာကုသိုလ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲလုပ္လုပ္ ဒါနကုသိုလ္ကေတာ့
လုပ္ကိုလုပ္ၾကရမွာျဖစ္တယ္။ တကယ္အေရး တကယ့္ေဘးက်ေတာ့ ဒါနကုသိုလ္က ပိုျပီးအာရံုျပဳလို႕ပိုလြယ္ပါတယ္..။
သီလအေနနဲ႔လည္း မနက္အိပ္ယာထတာနဲ႔ မ်က္ႏွာသစ္၊ သန္႔စင္ျပီးေတာ့ (၅)ပါးသီလေဆာက္တည္ပါ..။
ေဆာက္တည္ျပီးတဲ့အခ်ိန္ကစျပီး လံုျခံဳေအာင္ေစာင့္ထိန္းေပါ့။
မနက္က မ်က္ႏွာသစ္ျပီးကတည္းက ငါယူထားတဲ့ ငါးပါးသိီလအခုထိျမဲေနတယ္..၊
အခုထိလည္း မက်ိဳးမေပါက္ေသးဘူးဆိုျပီး ဆင္ျခင္ျပီးေတာ့ ကုသိုလ္ေတြျဖစ္ျပီး
သီလကုသိုလ္ေတြန႔ဲ ကုသိုလ္ပူေနြးေနတာေပါ့..။
သြားရင္း၊ လာရင္း၊ လုပ္ရင္း၊ ကိုင္ရင္း၊ စားရင္း၊ ေသာက္ရင္း၊ ေျပာရင္း၊ ဆိုရင္းနဲ႔ပဲ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ေလးပြားလိုက္၊
ေမတၱာေလးပို႔လိုက္ အဆင္ေျပသလိုေပါ့၊ ဂုဏ္ေတာ္ပြားဖို႔အဆင္ေျပရင္ ဂုဏ္ေတာ္ေလးပြါး၊
ေမတၱာေလးပို႔ဖို႕အဆင္ေျပတယ္ဆိုရင္ ေမတၱာေလးပို႔ေပါ့..။
နာသီး၀မွာသတိကပ္ေနရင္ ၀င္ေလ ထြက္ေလေလးကိုသတိလးနဲ႔မွတ္ျပီး ၀င္ေလ၊ ထြက္ေလေလးရႈ႔မွတ္ေပါ့၊
သြားတာ၊ လာတာ၊ စားတာ၊ ေသာက္တာ၊ လုပ္တာ၊ ကိုင္တာ၊..ကိုယ္အမူအရာေလး ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္စိတ္အမူအရာေလး ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္တိုင္းပ်က္တိုင္းေလးရႈ႕မွတ္ေပါ့..။
ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ၊ သမထ၀ိပႆနာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ႔ေတြ ျပဳျပီးအေဟာင္းနဲ႔ေရာ..
ျပဳျပီးအသစ္နဲ႔ေရာ ကုသိုလ္ေတြပူေႏြးေနရမယ္..။
ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ကုသိုလ္ဓာတ္ေလးေတြ အျမဲတမ္းျဖစ္ျပီးေတာ့ ကုသိုလ္ပူေႏြးေနတယ္ဆိုရင္
ေလာေလာဆယ္မွာလည္း စိတ္ေတြေအးခ်မ္းေနတယ္၊ စိတ္ေတြေပ်ာ္ရႊင္ေနတယ္..၊
စိတ္ေတြတက္ၾကြေနတယ္.၊ ေနရထုိင္ရတာ အင္မတန္ခ်မ္းသာတယ္.၊ ပီတိေတြျဖစ္ရတယ္ေပါ့၊
ကုသိုလ္ရဲ႔ သဘာ၀သတိၱကိုက စိတ္ကို ေအးခ်မ္းေစပါတယ္၊ စိတ္ကိုပီတိျဖစ္ေစတယ္၊
စိတ္ကိုႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္ေစတယ္.၊။
ဒီေတာ့ ကုသိုလ္ပူေႏြးေနမယ္ဆိုရင္ ေလာေလာဆယ္မွာလည္း အသက္ထင္ရွားရိွေနစဥ္မွာလည္း စိတ္ေအးခ်မ္းပါတယ္..။
ေသတယ္ဆိုတာလည္း ေနတာေလး ေပ်ာက္သြားတာကိုပဲေသတယ္လို႔ေခၚတာပါ.။
ေနတာေလး ဆက္တိုက္ဆက္တိုက္ ျဖစ္ေနတာကေန မေနရတာကိုပဲ ေသတယ္ေခၚတာဆိုေတာ့
အခ်ိန္တိုင္း အခ်ိန္တိုင္း ကုသိုလ္တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခုနဲ႔ ပူေႏြးေနတယ္ဆိုရင္ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု အာရံုျပဳရင္းနဲ႔ ျဖတ္ခနဲရယ္လို႕ ေသသြားမယ္ဆိုရင္လည္း ကုသိုလ္အာရံုနဲ႔ေသတဲ့အတြက္ ေကာငး္ရာသုဂတိကိုေသခ်ာေပါက္ေရာက္မွာပါပဲ။
အေသလွတဲ့သူေတြျဖစ္ၾကမွာပါပဲ။  ဒါေၾကာင့္ အေနလည္းလွ အေသလည္းလွ၊ အေနလည္းေအး အေသလည္းေအး၊
အေနလည္းေကာင္း အေသလည္းေကာင္း၊ အေနလည္းျမတ္ အေသလည္းျမတ္၊ အေနလည္းေပ်ာ္ အေသလည္းေပ်ာ္
ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ျပဳ ျပီးကုသိုလ္အေဟာင္းနဲ႔လည္း ကုသိုလ္ေတြပူေႏြးေနပါေစ။ ျပဳ ဆဲကုသိုလ္အသစ္နဲ႔လည္း ကုသိုလ္ေတြပူေႏြးေနပါေစ။
ကုသိုလ္ပူေႏြးေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ႏိုင္ၾကတဲ့အတြက္ မိမိတို႔ေတာင္းတတဲ့ ေဗာဓိဥာဏ္္ႏွင့္တကြ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို
လ်င္ျမန္စြာ မ်က္ေမာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းရင္းနဲ႔ ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိကရဲ႔ ကုသုိလ္ပူေႏြးပါေစဆိုတဲ့
တရားေတာ္ျဖင့္ ဓမၼဒါနျပဳအပ္ပါသည္...။

ကုသိုလ္ပူေႏြးေစရန္အတြက္... ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြက္ လွဴျဖစ္ခဲ့ေသာ ကုသိုလ္မွတ္တမ္းေလးကိုလည္း ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ႏွင့္သူငယ္ခ်င္းတို႔အား ဘာ၀နာကုသိုလ္ရရန္အလို႔ငွာ.. ဓမၼဒါနျပဳလိုက္ပါတယ္..။
မိမိလွဴဒါန္းထားေသာ ကုသိုလ္မွတ္တမ္းေလးကို ၾကည့္ရင္း ကုသုိလ္ပီတိျဖစ္မိပါတယ္..။

၁။ အေဆာင္ရိွဘုရားခန္းတြင္ ေန႔စဥ္ ပန္း၊ ေရခ်မ္း   လဲလွယ္ ကပ္  လွဴျခင္းတုိ႔ျဖင့္ကုသိုလ္ယူခဲ့ပါသည္..။
၂။ အဂၤါေန႔ႏွင့္ ၾကာသပေတးေန႔နံနက္တိုင္းတြင္ ပေဇၨာရံုေက်ာင္းမွ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တို႔အား ဆြမ္းေလာင္းလွဴျခင္းတို႔ျဖင့္ ကုသုိလ္ယူခဲ့ပါသည္..။
၃။ (23.2.2014) ေန႔တြင္ မြန္ျမတ္ေသာေသြးလွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူခဲ့ပါသည္..။
၄။ (16.3.2014) ေန႔တြင္ ပေဇၨာရံုေက်ာင္းမွ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ တရားစာအုပ္မ်ားကို သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ စုေပါင္း၍ လွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ ကုသုိလ္ယူခဲ့ပါသည္..။
၅။ ဖားေအာက္ေတာရတပ္ဦးဓမၼရိပ္သာတြင္ (26.4.2014) ေန႔မွစၿပီး ယေန႔ထိတိုင္ စေနေန႔နွင့္ တနဂၤေႏြေန႔တို႔တြင္  အခ်ိန္ပိုင္းေယာဂီအျဖစ္ တရားစခန္း၀င္၍ တရားအားထုတ္ျခင္းႏွင့္ ဘုရားပန္းမ်ားလဲလွယ္ျခင္း၊ သန္႔ရွင္းေရးမ်ားျပဳလုပ္ျခင္းတို႔ျဖင့္ ေ၀ယ်ာ၀စၥကုသိုလ္ယူခဲ့ပါသည္..။
၆။ (13.4.2014) ေန႔တြင္ ပေဇၨာရံုေက်ာင္းတြင္ျပဳလုပ္ေသာ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းလွဴပြဲတြင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ စုေပါင္း၍ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းလွဴျခင္းတို႔ျဖင့္ ကုသိုလ္ယူခဲ့ပါသည္..။
၇။  ဖားေအာက္ေတာရတပ္ဦးဓမၼရိပ္သာတြင္ ဖြင့္လွစ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈ႕သင္တန္းတြင္ (11.5.2014, 18.5.2014) ေန႔တို႔တြင္ ကေလးငယ္မ်ားအား စာသင္ေပးျခင္းျဖင့္ ဓမၼဒါနကုသိုလ္ယူခဲ့ပါသည္..။
၈။  (24.5.2014) ေန႔တြင္ ဖားေအာက္ေတာရတပ္ဦးဓမၼရိပ္သာ၌ ေမြးေန႔အာရုဏ္ဆြမ္းအျဖစ္ ရွမ္းေခါက္ဆြဲမ်ားျဖင့္ကပ္လွဴပူေဇာ္ခဲ့ပါသည္..။
၉။  (30.5.2014) ေန႔တြင္ ရံုးမွ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအား ေမြးေန႔အလွဴအျဖင့္ေရခဲမုန္႔ႏွင့္ ကိတ္မုန္႔မ်ား ေကြ်းေမြးျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူလွဴဒါန္းခဲ့ပါသည္..။

သာဓု..သာဓု..သာဓု ပါ.. ထပ္တူထပ္မွ်ကုသိုလ္ရၾကပါေစ...။


ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ႏွင့္ ၀ိပႆနာ

"ေလာကႀကီးဟာ တယ္ၿပီး ဒုကၡေရာက္ေနပါလား" ၊ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုရင္ (ကိုယ့္ကိုကိုယ္လည္း စဥ္းစားေပါ့ေလ)
"အိုရတယ္၊ နာရတယ္၊ ေသရတယ္၊ ေသၿပီးလွ်င္ ျပန္ေမြးရအုန္းမယ္၊ ေမြးၿပီးရင္ ျပန္ေသရအုန္းမယ္၊
 ေမြးလိုက္ ေသလိုက္၊ စုန္ခ်ီဆန္ခ်ီ သံသရာထဲမွာ လည္ေနရတာ"
ရပ္လို႕မရတဲ့ ျပႆနာတခုလိုဘဲ ျဖစ္ေနတယ္။

အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္းလို႔ဆိုတာ လူေတြရဲ႕ မေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ ျပႆနာ၊
လူမႈေရးျပႆနာတို႔၊ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာတို႔၊ မိသားစု ျပႆနာတို႔၊
ဒါကို ျပႆနာလို႔ထင္တယ္။ အိုတာ နာတာကို ျပႆနာလို႔ မယူဆၾကဘူး။
လူ႔သဘာ၀လို႔ ယူဆၾကတယ္.။
အဲဒါေၾကာင့္ ျပႆနာလို႔ မယူဆၾကလို႔ ဘယ္ေတာ့မွ အေျဖရွာၾကမွာ မဟုတ္ဘူး၊
ျပႆနာလို႔ ယူဆမွသာ အေျဖရွာၾကမွာ ျဖစ္တယ္..။

ဘုရားေလာင္းေတြက်ေတာ့ အိုတာ၊ နာတာ၊ ေသတာကို ျပႆနာလို႔ ယူဆၾကတယ္၊ problem ေပါ့၊
ဘုရားေလာင္းေတြက စဥ္းစားၾကတယ္၊ ျပန္ျပီးေတာ့ ေမြးရအံုးမယ္၊
ဒီ အိုရ၊ နာရ၊ ေသရတာေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ေနရတာလည္းဆိုတာ အေျဖထုတ္ၾကည့္ေတာ့
ေမြးဖြားျခင္းဆိုတဲ့ ဇာတိရိွလို႔ ျဖစ္ေနရပါလားလုိ႔၊ ဒါျဖင့္ ေမြးဖြားျခင္းဆိုတဲ့ ဇာတိ ဘာျဖစ္လို႔ လာတုန္းဆိုေတာ့၊
ဘ၀ရိွေနလို႔ပါလား၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဘ၀ကရိွရျပန္တာတုန္းဆိုေတာ့ ဥပါဒါန္ဆိုတဲ့ အစြဲအလန္း ရိွေနလို႔ဘဲ၊
အဲဥပါဒါန္က ဘာျဖစ္လို႔ ရိွရျပန္တာတုန္းဆိုေတာ့ တဏွာဆိုတဲ့ လိုခ်င္မႈရိွေနလို႔ဘဲ၊
တဏွာဆိုတာက ဘာျဖစ္လို႔ရိွေနတာတုန္းဆိုရင္ ခံစားမႈဆိုတဲ့ ေ၀ဒနာရိွေနလို႔ဘဲ။
စိတ္ရဲ႕ ခံစားမႈေ၀ဒနာ ဘာျဖစ္လို႔ရိွရတုန္းဆိုရင္ အာရံုနဲ႔ ဆံုမိတဲ့ ဖႆရိွေနလို႔ဘဲ၊
ဒါျဖင့္လွ်င္ အာရံုနဲ႔ဆံုမိတဲ့ ဖႆက ဘာျဖစ္လို႔ရိွရတုန္းဆိုရင္
မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကို္ယ္ စိတ္ ဆိုတဲ့ အာယတန (၆)ပါး ရိွေနလို႔ဘဲ။
ဒါျဖင့္ အာယတနာေတြ ဘာျဖစ္လို႔႔ ရိွေနရတာလည္းလို႔ဆိုရင္ နာမ္ေတြ ရုပ္ေတြ ရိွေနလို႔ဘဲ၊
နာမ္ရုပ္က ဘာျဖစ္လို႔ ရိွရျပန္တာလည္းဆိုရင္ ၀ိညာဏ္ရိွေနလို႔ဘဲ၊
၀ိညာဏ္က ဘာျဖစ္လို႔ ရိွရတုံုးဆိုရင္ သခၤါရဆိုတဲ့ ကံတရားရိွေနလို႔ဘဲ၊
ဒါျဖင့္ ဒီသခၤါရက ဘာျဖစ္လို႔ရိွရတုန္းဆိုရင္ အ၀ိဇၨာေၾကာင့္ဘဲ ဆိုၿပီး အဆံုးကေန အစထိေအာင္ သြားတယ္။

ဘုရားေလာင္းေတြဟာ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ၿပီး အေၾကာင္းအရာေတြကို ရွာရွာျပီး ဆင္ျခင္စဥ္းစားသြားတာ၊
အေၾကာင္းအရာကို ရွာေတြ႕တယ္၊ မွန္ကန္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ရွာေတြ႔ႏို္င္တယ္ေပါ့၊
သစၥာတရားဆိုတာလည္း အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးပဲ ရွာတာဘဲ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လည္း အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳးရွာတာဘဲ၊
ဒါေၾကာင့္ သစၥာနဲ႔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဟာ အက်ဥ္းႏွင့္ အက်ယ္ပဲကြာတယ္ေပါ့။

ဆရာေတာ္ႀကီး၏ သီလဂုဏ္ သမာဓိဂုဏ္ ပညာဂုဏ္တို႔အား ရိုေသစြာျဖင့္ ရိွခိုးပူေဇာ္ပါ၏  _/\_/\_/\_....

ဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္နႏၵာမာလာဘိ၀ံသ၏ "ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ႏွင့္ ၀ိပႆနာ" စာအုပ္မွ
ေကာက္ႏုတ္စာစီ၍တရားအလွဴျပဳအပ္ပါသည္..။ (page 23 to 29)
ဓမၼအသိျဖင့္ အက်ဳိးရိွရိွေနမည္။။။
မိုးတိမ္လြင္ျပင္ (ပခုကၠဴ)

အေလးထား၍ စဥ္းစားဆင္ျခင္ေကာင္းေအာင္ျပင္ (အပိုင္း ၁)

ေလာကလူေတြမွာ အေရးႀကီးဆံုးက ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႕ အေရးႀကီးဆံုးပဲ။
ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္နဲ႔ ၾကံဳေတြ႔တဲ့အခ်ိန္မွာမွ မိမိကုိယ္ကို ေကာင္းေအာင္ မျပင္လိုက္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္
ေနာင္ ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႕ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းသြားလိမ့္မယ္။
ေလာကမွာ ရုပ္ကိုျပဳျပင္ၾကတာေတာ့ ေခတ္ကာကမေရြး၊ ေဒသမေရြး ျပဳျပင္ေနၾကတာပဲ။
လူေတြက မိမိရဲ႕ ရုပ္ခႏၶာ ကိုယ္ မလွ, လွေအာင္၊ မ၀, ၀ေအာင္ဆိုတာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ျပင္ေနၾကတာ။
မိမိတို႕ကိုယ္တိုင္ျပင္တာ အားမရလို႔ ျပဳျပင္တဲ့ဌာနေတြ ဗ်ဴတီပါလာတို႔ ဘာတို႔သြားၿပီး ျပင္ေနၾကတာပဲေနာ္။

ဒီေတာ့ ေလာကမွ လူေတြဟာ ဘာေတြလုပ္ေနသလဲလို႕ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ျပင္ေနၾကတာပဲ။
အမ်ားစုက ဘာေတြျပင္ေနတာတုန္းလို႔ ေမးၾကည့္လိုက္ရင္ ကိုယ္ခႏၶာကိုယ္ၾကီးေကာင္းေအာင္ ျပင္ေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား။
Physical Body လို႔ေခၚတဲ့ အျပင္ပန္း ရုပ္ခႏၶာကိုယ္ႀကီး လွဖို႕အတြက္ လူတိုင္း ႀကိဳးစားေနၾကတယ္။
သပ္ရပ္သန္႔ရွင္းမႈဆိုတဲ့ အေနအထားထက္ ေက်ာ္လြန္ျပီးေတာ့ လွဖို႕ပဖို႕ဆိုတဲ့ အဆင့္ထိ ေရာက္လာတယ္။

လူဆိုတာ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း၊ သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ ဒီလိုေတာ့ ေနရမွာေပါ့။
အလွျပင္တာနဲ႔ သန္႔ရွင္းေအာင္ေနတာ မတူဘူး။
သန္႔ရွင္းေအာင္ေနတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ခႏၶာကို အညစ္အေၾကးေတြ မကပ္ရံု၊ သင့္ေတာ္ရံု သန္႔ရွင္းၿပီးေတာ့ေနတာ၊
ဒါ အလွျပင္တာမဟုတ္ဘူး။ သန္႕ရွင္းေအာင္ေနတာ။
လူတိုင္းလူတိုင္း ခႏၶာကိုယ္သန္႔ရွင္းေအာင္ကေတာ့ ေနသင့္တယ္ေပါ့။

သန္႔ရွင္းမႈက က်န္းမာေရးအတြက္လည္းပဲ အေထာက္အကူျပဳတယ္၊ အသိဉာဏ္ဖြ႔႔ံၿဖိဳးဖို႔အတြက္လည္းပဲ အေထာက္အကူျပဳတယ္။
ရုပ္ခႏၶာၾကီးက ညစ္ပတ္ေနမယ္၊ ကိုယ္၀တ္တဲ့ အ၀တ္အစားေတြက ညစ္ပတ္ေနမယ္၊ ကိုယ္ေနတဲ့အိမ္ေဂဟာက ညစ္ပတ္ေနမယ္၊
အစစအရာရာ ညစ္ပတ္ေနမယ္ ဆိုလို႔ရိွရင္ လူက ေရာဂါလည္းရႏိုင္တယ္၊ စိတ္ၾကည္လင္မႈကိုလည္း မျဖစ္ေစႏိုင္ဘူး။
စိတ္စြမ္းအားေတြပါ က်သြားတက္တယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႕ ပညာရပ္ တိုးတက္ဖို႕ဆိုတဲ့အထဲမယ္ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းေနတက္ဖို႕ဟာ အေၾကာင္းတစ္ခုပဲ။
ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဒါကို သတိထားရမယ္။
ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ရင္ ညစ္တီးညစ္ပတ္ေတာ့ သြားအားမထုတ္ေလနဲ႔၊
ဘာျဖစ္လို႔ ညစ္တီးညစ္ပတ္ အားမထုတ္ေလနဲ႔လို႕ ေျပာတုန္းဆိုရင္
မည္းညစ္ေနတဲ့ မီးစာ၊ မည္းညစ္ေနတဲ့ဆီတို႔မွာ ထြန္းထားတဲ့
မီးဟာ မေတာက္ပဘူး၊ သန္႔သန႔္ျပန္႔ျပန္႔ဆိုရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ေတာက္ပတယ္။
လူမွာလည္းပဲ ထို႔အတူပဲ၊ ခႏၶာကိုယ္သန္႔ရွင္းေရး အားနည္းေနတယ္၊
သန္႔ရွင္းမႈမရိွဘူး ဆိုလို႔ရိွရင္ လူ႔ရဲ႕စိတ္ဟာ မၾကည္လင္လို႔ အသိအသိဉာဏ္လည္း မေတာက္ပဘူးလို႔ ဒီလိုေျပာတာ၊
ရုပ္ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ နာမ္တရားဆိုတာ ဆပ္စပ္ေနတာမို႔ သန္႔ရွင္းမႈေတာ့ လုပ္ရမယ္။

ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္တိုင္ကုိက ခႏၶာကိုယ္ကို သန္႔ရွင္းေအာင္ လုပ္ရမယ္လို႔
ေဟာတဲ့ေနရာ အင္မတန္မွနည္းတယ္၊ မရိွသေလာက္ပဲ။
"သစိတၱ ပရိေယာဒပနံ" ကိုယ့္စိတ္ေလးကို ကုိယ္ျဖဴစင္ေအာင္ လုပ္ပါလို႔ပဲေဟာတယ္၊ စိတ္ျဖဴစင္မႈက အဓိကက်တယ္၊
ဒါေၾကာင့္ စိတ္ျဖဴစင္မႈကို အေရးပးျပီးေတာ့ လုပ္ရမွာျဖစ္တယ္။

စိတ္ျဖဴစင္ေအာင္လုပ္တယ္ ဆိိုတဲ့ေနရာမွာ ဘာေတြက မျဖဴစင္တာလဲ? ဘယ္အရာေတြ ကိုယ့္စိတ္ထဲရိွေနရင္ မျဖဴစင္တာလဲ?
ဘယ္အရာေတြျဖစ္မွ ျဖဴူစင္တာလဲ? ဆိုတာလည္း သိဖို႕လိုတယ္။
ျပင္ပဗဟိဒၶမွာ ကိုယ့္အ၀တ္ ညစ္ေပေနလို႔ရိွရင္ သိတယ္၊
ဒါက အ၀တ္ ညစ္ေပေစတက္တယ္။ ဖုန္ေတြ အေရာင္မေကာင္းတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြေပါ့။
အဲဒါေတြကို စင္ၾကယ္ေအာင္ စင္ၾကယ္ေစတက္တဲ့ ဆပ္ျပာတို႔ ေရတို႔နဲ႔ေရာၿပီးေတာ့ ေလွ်ာ္ၾက၊ စင္ၾကယ္ေအာင္လုပ္ၾက၊ ျဖဴစင္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကတယ္။
သို႔ေသာ္ ကိုယ့္စိတ္ေလးညစ္ေထးေနတာက်ေတာ့ စင္ၾကယ္ေအာင္လုပ္ဖို႕ အမ်ားက သတိမရဘူး၊
လႊတ္ထားၾကတယ္။ လူ႔သဘာ၀လို႔လည္း တြက္တယ္။
"လူဆိုတာ လွတာျမင္ရင္ သေဘာက်မယ္၊ မလွတာျမင္ရင္ စိတ္ထဲမွာ မခံခ်ိ မခံသာျဖစ္မယ္၊
ဒါ လူ႕သဘာ၀ပဲ" ဆိုၿပီးေတာ့ လႊတ္ထားၾကတယ္၊
စိတ္ရဲ႕ အညစ္အေၾကးမွန္း မသိၾကဘူး၊ အညစ္အေၾကးလို႕ အသိအမွတ္မျပဳၾကဘူး။
အဲဒီလို မသိေသးသမွ် ကာလပတ္လံုး စိတ္ျဖဴစင္ေအာင ္စိတ္အလွျပင္ဖို႕ဆိုတာကို ဘယ္သူမွ လုပ္မွာမဟုတ္ဘူး။။။

သန္႔ရွင္းမႈထက္ ေက်ာ္လြန္ၿပီးေတာ့ အလွျပင္တာမ်ိဳးက်ေတာ့ တစ္ဖက္စြန္းေရာက္သြားၿပီ။
မလွ, လွေအာင္ မရိွတာကို အရိွလုပ္တာေပါ့ေနာ္။
အခုေခတ္မွာ မရိွတာကို အရိွလုပ္တာ ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္။
ကိုယ့္မွာ အေမေမြးတုန္းက ဆံပင္ကေလးက အနက္ေရာင္ကေလးရိွတာ၊
အဲဒါ ေရႊ၀ါေရာင္ရိွခ်င္တယ္။ အျခားအညိဳေရာင္ရိွခ်င္တယ္၊ ေရာင္စံုရိွခ်င္တယ္ေပါ့ေလ။
ဒီလို မရိွတာကို ရိွခ်င္လို႔ ရိွေအာင္လုပ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ျပႆနာကို ဖိတ္ေခၚသလိုျဖစ္တယ္။
ဆံပင္ကို ေဆးဆိုးတာေတြဟာ အႏၱရာယ္ရိွမရိွ ဆရာ၀န္ေတြကို ေမးၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ အႏၱရယ္ရိွတယ္တဲ့။
ဒီေဆး chemical ေတြဆိုတာ ခ်က္ခ်င္းေတာ့ ဒုကၡမေပးဘူးေပါ့၊ သဘာ၀မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေက်ာ္လြန္းျပီးေတာ့
လုပ္ထားတဲ့ေဆးေတြမွာပါတဲ့ chemical နဲ႔ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့အေရာင္ေတြ အဲဒါေတြက လူ႔ရဲ႕ဆံပင္ကို ဆိုးရင္းကေနျပီး
ဦးေရေတြဘာေတြထိေအာင ္ထိလာတယ္။ ထိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါေတြဟာ အႏၱရာယ္ရိွတယ္လို႕ ဒီလိုေျပာတာ၊
ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေလးမနက္ထားဆင္ျခင္စဥ္းစားဖို႔ရာ လိုအပ္တယ္ေပါ့။

ေလာကလူေတြ ျပင္ဆင္ေနၾကတာ ဘာေတြကို ျပင္ဆင္တုန္းဆို ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ကိုလွဖို႔ပဖို႔ ျပင္ၾကတယ္။
သို႔ေသာ္ မျပင္ဘဲေနတာ ဘာလဲလို႔ဆိုရင္ အက်င့္စရိုက္ေတြ မျပင္ဘူး။
စိတ္ေနသေဘာထားေတြ မျပင္ဘူးတဲ့။ စိတ္တိုတက္တဲ့ လူက
"ငါ စိတ္တိုတက္တယ္ေနာ္" ဆုိၿပီး ဂုဏ္ေတာင္ယူေနေသးတယ္။
"ငါ့ လာမစမ္းနဲ႔၊ ငါ့စိတ္ကမရဘူး" လို႔ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပင္ဖို႕ စိတ္မ၀င္စားဘူး။
ေလာဘႀကီးတဲ့သူကလည္း ျပင္ဖို႔စိတ္မ၀င္စားဘူး၊ ေဒါသႀကီးတဲ့သူကလည္း ျပင္ဖို႕စိတ္မ၀င္စားဘူး။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ဆန္းစစ္ေလ့လာၾကည့္ၿပီး ကိုယ္ဘာေတြ ၀ါသနာပါတယ္ဆိုတာ ျပင္ဖို႕စိတ္မ၀င္စားဘူး။
တစ္ခါတုန္းက ေျပာသံၾကားဖူးတယ္၊ အသက္အရြယ္ၾကီးတဲ့ အဘိုးႀကီးေတြ အဘြားႀကီးေတြ ေျမးသံေယာဇဥ္ေတာ့ ျဖတ္ႏိုင္ပါတယ္၊
ကိုရီးယားဇာတ္ကားေလးေတာ့ ၾကည့္ပါ့ရေစဦးဆိုတာ - အျပင္ႏိုင္တာေလးေတြ ရိွတယ္လို႔ ဒီလိုဆိုလိုတာေပါ့ေနာ္။
အဲဒီလိုကိုယ့္စိတ္ကို မျပင္ႏိုင္ၾကဘူး။ လူေတြဟာ စိတ္မျပင္ႏိုင္လို႕ သံသရာထဲမွာ တ၀ဲလည္လည္ ျဖစ္ေနတာေလ။

ဘာေတြဟာ စိတ္ေတြရဲ႔ အညစ္အေၾကးေတြလဲ၊ Impurity ေတြလဲ၊
အဲဒါေတြကို ဘယ္လိုစင္ၾကယ္ေအာင္ လုပ္ရမလဲ? ဆိုတာ သိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ ရခိုင္နႈန္းပိုနည္းသြားၿပီ။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္နဲ႔ ေတြ႕ၾကံဳလာတဲ့ အခိုက္ကေလးမွာ စိတ္ရဲ႔အညစ္အေၾကးဆိုတာ ဘာေတြလဲ၊
စိတ္မျဖဴစင္ဘူးဆိုတာ ဘာလဲ၊ စိတ္ကို မျဖဴစင္ေစတဲ့ စိတ္ရဲ႕အညစ္အေၾကးေတြကို ဘယ္လိုသန္႔ရွင္းေရးလုပ္ရမလဲ ဆိုတာေတြ
သိရိွနားလည္ဖို႕လိုတယ္။ အခုလို တရားပြဲႀကီးေတြ က်င္းပတာ ဒါေတြသိေအာင္လုပ္တာေနာ္။
တကယ္ကေတာ့ ကိုယ့္ဘ၀မွာ မေကာင္းတဲ့အရာေတြကို ဖယ္ရွားလို႕ ေကာင္းတဲ့အရာေတြကို လက္ခံႀကိဳးစားဖို႔၊
ေကာင္းေအာင္ျပင္တက္ဖို႔အတြက္ ပညာယူေနတဲ့ သေဘာပဲ။

"အေလးထား၍ စဥ္းစားဆင္ျခင္ ေကာင္းေအာင္ျပင္" မိမိကိုယ္ကို မိမိ အေလးစား၍၊ မိမိရဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္ ေလာကႀကီးကို
အေလးထား၍၊ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားတဲ့ အမွန္တရားေတြကို အေလးထား၍ အေလးအနက္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားၿပီးေတာ့
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္ျပင္တယ္၊ ေကာင္းေအာင္ျပင္တယ္ ဆိုတာ မေကာင္းတဲ့ စရိုက္ေတြ ေကာင္းလာေအာင္၊
အကုသိုလ္ေတြ ဖယ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတယ္၊ ကုသိုလ္ေတြကို တိုးပြားလာေအာင္ ႀကိဳးစားတယ္၊ အကုသိုလ္မွန္မွ်ေရွာင္လို႔၊
ကုသိုလ္မွန္သမွ် မိမိသႏၱာန္မွာ ျပည့္စံုေစေအာင္၊ စိတ္ျဖဴစင္ေအာင္ ထားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကတယ္။
အဲဒီလို အားထုတ္ျခင္းသည္သာလွ်င္ မွန္ကန္တဲ့ လုပ္ရပ္ျဖစ္တယ္၊ ဒီလိုလုပ္မွသာလွ်င္ "လူ႔ဘ၀တစ္ခု ရလာရက်ိဳး၊ ဘုရားသာသနာေတာ္နဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ရက်ိဳး၊ တို႔တစ္ေတြ လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္မွာ" လို႕ ကိုယ္စီကိုယ္စီ သေဘာက်ၿပီးေတာ့ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ေတာ္မူႏိုင္ၾကပါေစသတည္။
(သာဓု..သာဓု..သာဓု ပါ အရွင္ျမတ္ဘုရား....။)

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ၏ "အေလးထား၍ စဥ္းစားဆင္ျခင္ေကာင္းေအာင္ျပင္"
တရားစာအုပ္မွ ေကာက္ႏုတ္၍ ဓမၼဒါနျပဳအပ္ပါသည္.။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မဂၤလာႏွစ္သစ္မွာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ႕တို႕ျဖင့္ ျပည့္စံုႏိုင္ၾကပါေစရွင္...။
မိုးတိမ္လြင္ျပင္ (Pakokku)