လူေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကို လြတ္လပ္တယ္လို႔ ထင္တာ။ ဒါေပမဲ့ မလြတ္လပ္ဘူး၊
ခိုင္းရာေန ေစရာသြားေနၾကရတာ။ ဘယ္သူက ခိုင္းတုန္း၊ တဏွာက ခိုင္းေနတာ၊
တဏွာေစရာ သြားေနၾကရတာ၊ လိုခ်င္မႈ ေလာဘ ဆိုတဲ့ တဏွာက ခိုင္းတာကို လုပ္ေနၾကတာ၊
ဒါေၾကာင့္မို႔ လူေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကို လြတ္လပ္တယ္ independent လို႔ ေျပာေနၾကေပမယ့္
တကယ္ေတာ့ မလြတ္လပ္ဘူး၊ တဏွာက အုပ္စိုးေနတာ၊ ဟုတ္ရဲ႕လား၊
တဏွာရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကို ခံေနၾကရတာျဖစ္တယ္။
ေလာကမွာ လူေတြက ေျပာၾကေသးတယ္ေနာ္၊ အေဖာ္မရိွဘူး၊ တစ္ေယာက္တည္း ေနတာတဲ့။
တစ္ေယာက္တည္းေနတယ္ ထင္ေပမယ့္ ဘယ္ဟုတ္မတုန္း၊ တကယ္ေတာ့ အေဖာ္နဲ႔ေနတာပဲ။
ဘာ အေဖာ္လဲ၊ တဏွာ အေဖာ္ေလ၊ တဏွာက သူ႕အေဖာ္ပဲ၊ အေတြးေလးနဲ႔ေက်နပ္လို႔ ဆိုတာ
တဏွာနဲ႔ေနတာ။ တဏွာအေဖာ္နဲ႔ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အေဖာ္မဲ့ မဟုတ္ဘူး။
အဲဒီရိွေနတဲ့ အေဖာ္က သူ႕ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာ။ တဏွာတစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အေဖာ္မဲ့ မဟုတ္ဘူး။
အဲဒီရိွေနတဲ့ အေဖာ္က သူ႕ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာ။ တဏွာက ခုိင္းတာ၊
မင္း တစ္ေယာက္တည္းေနဆိုလို႔ သူက တစ္ေယာက္တည္း ေနရတာပါ။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားက တဏွာဒါေသာ၊ "ေလာေကာ - ေလာကႀကီးဟာ၊ တဏွာဒါေသာ - တဏွာရဲ႕
ေက်းကြ်န္ ျဖစ္၍ေနပါေပေတာ့၏" လို႔ ေဟာခဲ့တာျဖစ္တယ္။ တို႔တစ္ေတြ တဏွာရိွေသးသမွ် ကြ်န္အျဖစ္က
မလြယ္ေသးဘူး။ ဘယ္သူ႕ရဲ႕ကြ်န္လဲ၊ တဏွာရဲ႕ကြ်န္ေပါ့။ ကြ်န္မွ တဏွာကို သိမ္ၿပီးရိုေသေလးစားရတာ၊
သူခိုင္းရင္ မျင္းရဲဘူး၊ မျငင္းႏိုင္ဘူး၊ တဏွာရဲ႕ ေက်းကြ်န္ ျဖစ္ေနတာကိုး။
ကဲ ကိုယ့္ရဲ႕ ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္နဲ့ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဘ၀ႀကီးဟာ ေကာင္းတယ္္ ဆိုးတယ္လို႔
ေျပာေနၾကတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ေလာကအျမင္မွာေတာ့ ဘ၀ဆိုတာ ေပ်ာ္စရာႀကီးလို႔ ထင္ၾကတာ၊
တခ်ိဳ႕ကလည္း ဘ၀ဆိုတာ ၿငီးေငြ႔စရာႀကီးလို႔ ေျပာတယ္။
အခု ဓမၼအျမင္နဲ႕ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ -
(၁) ဘ၀ဆိုတာ မေကာင္းတဲ့ဆီ တြန္းပို႔တာ ခံေနရတာ၊ အေျခအေနက တည္ၿငိမ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။
(၂) အဲဒီတြန္းပို႔ခံေနရတဲ့ မတည္ၿငိမ္တဲ့ ဘ၀ႀကီးမွာ အကာအကြယ္မဲ့ေနတယ္။
(၃) ဘ၀ႀကီးမွာ ပိုင္ဆိုင္တယ္ဆိုတာ တစ္ခုမွ မရိွဘူး၊ အားလံုးထားခဲ့ရမွာျဖစ္တယ္။
(၄) ဘ၀ႀကီးဟာ အၿမဲတမ္း လိုၿပီးေတာ့ေနတယ္၊ ဘယ္ေတာ့မွ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္တယ္ဆိုတာ မရိွဘူး။
(၅) တို႔ဟာ တဏွာရဲ႕ ကြ်န္ ျဖစ္ေနၾကတယ္။
ေဟာ ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဒါေတြကို ဒီလိုျမင္မွ ဓမၼနဲ႔ျမင္တယ္လို႕ ေျပာရမွာေနာ္။
ယခုလို ဘ၀ရဲ႕အသြင္အျပင္ကို ဓမၼအျမင္နဲ႔ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ....
ဘ၀မွာ သာယာစရာေတြ ရိွသလို.. အျပစ္ေတြလည္းရိွတယ္။
ဘ၀ရဲ႕ ထြက္ေပါက္ exit ဆိုတာလည္းရိွတယ္။ အဲဒီ ထြက္ေပါက္ဆိုတာ ဘ၀ကို
ျဖစ္ေပၚေစတဲ့၊ ဘ၀ကို တြယ္တာတဲ့ တဏွာကို ဖယ္ရွားပစ္တာျဖစ္တယ္။
တဏွာကို ဖယ္ရွားပစ္ဖို႔က မဂၢရွစ္ပါး အက်င့္တရားကို က်င့္ရမွာပဲ ျဖစ္တယ္။
ဒီအက်င့္ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လမ္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘ၀နိေရာဓ ဆိုတဲ့
ပန္းတိုင္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ ပရိသတ္အေပါင္းတို႔သည္ ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္
ၾကည့္ၿပီးလွ်င္ "ဘ၀နိေရာဓ" လို႔ဆိုတဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ကိုယ္စီကိုယ္ငွ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
(သာဓု... သာဓု... သာဓု ပါ အရွင္ဘုရား......။)
ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵာမာလဘိ၀ံသ ၏
"ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္ ရႈၾကည့္ျခင္း" တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္ထားပါသည္။
သံသရာ၀ယ္၊ ေဆြခ်င္းေက်းဇူး၊ ရွိခဲ႔ဘူး ကို၊
အထူးဆပ္ရန္၊ စိတ္အားသန္ျဖင့္၊
က်င့္ရန္မွန္စြ၊ ျမတ္ဓမၼကို၊ ေ၀ငွေပ၏၊
ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္း ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ ျပည့္စံုႏိုင္ပါေစရွင္..
မိုးတိမ္လြင္ျပင္(Pakokku)
3.10.2013
ခိုင္းရာေန ေစရာသြားေနၾကရတာ။ ဘယ္သူက ခိုင္းတုန္း၊ တဏွာက ခိုင္းေနတာ၊
တဏွာေစရာ သြားေနၾကရတာ၊ လိုခ်င္မႈ ေလာဘ ဆိုတဲ့ တဏွာက ခိုင္းတာကို လုပ္ေနၾကတာ၊
ဒါေၾကာင့္မို႔ လူေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကို လြတ္လပ္တယ္ independent လို႔ ေျပာေနၾကေပမယ့္
တကယ္ေတာ့ မလြတ္လပ္ဘူး၊ တဏွာက အုပ္စိုးေနတာ၊ ဟုတ္ရဲ႕လား၊
တဏွာရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကို ခံေနၾကရတာျဖစ္တယ္။
ေလာကမွာ လူေတြက ေျပာၾကေသးတယ္ေနာ္၊ အေဖာ္မရိွဘူး၊ တစ္ေယာက္တည္း ေနတာတဲ့။
တစ္ေယာက္တည္းေနတယ္ ထင္ေပမယ့္ ဘယ္ဟုတ္မတုန္း၊ တကယ္ေတာ့ အေဖာ္နဲ႔ေနတာပဲ။
ဘာ အေဖာ္လဲ၊ တဏွာ အေဖာ္ေလ၊ တဏွာက သူ႕အေဖာ္ပဲ၊ အေတြးေလးနဲ႔ေက်နပ္လို႔ ဆိုတာ
တဏွာနဲ႔ေနတာ။ တဏွာအေဖာ္နဲ႔ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အေဖာ္မဲ့ မဟုတ္ဘူး။
အဲဒီရိွေနတဲ့ အေဖာ္က သူ႕ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာ။ တဏွာတစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အေဖာ္မဲ့ မဟုတ္ဘူး။
အဲဒီရိွေနတဲ့ အေဖာ္က သူ႕ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာ။ တဏွာက ခုိင္းတာ၊
မင္း တစ္ေယာက္တည္းေနဆိုလို႔ သူက တစ္ေယာက္တည္း ေနရတာပါ။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားက တဏွာဒါေသာ၊ "ေလာေကာ - ေလာကႀကီးဟာ၊ တဏွာဒါေသာ - တဏွာရဲ႕
ေက်းကြ်န္ ျဖစ္၍ေနပါေပေတာ့၏" လို႔ ေဟာခဲ့တာျဖစ္တယ္။ တို႔တစ္ေတြ တဏွာရိွေသးသမွ် ကြ်န္အျဖစ္က
မလြယ္ေသးဘူး။ ဘယ္သူ႕ရဲ႕ကြ်န္လဲ၊ တဏွာရဲ႕ကြ်န္ေပါ့။ ကြ်န္မွ တဏွာကို သိမ္ၿပီးရိုေသေလးစားရတာ၊
သူခိုင္းရင္ မျင္းရဲဘူး၊ မျငင္းႏိုင္ဘူး၊ တဏွာရဲ႕ ေက်းကြ်န္ ျဖစ္ေနတာကိုး။
ကဲ ကိုယ့္ရဲ႕ ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္နဲ့ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဘ၀ႀကီးဟာ ေကာင္းတယ္္ ဆိုးတယ္လို႔
ေျပာေနၾကတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ေလာကအျမင္မွာေတာ့ ဘ၀ဆိုတာ ေပ်ာ္စရာႀကီးလို႔ ထင္ၾကတာ၊
တခ်ိဳ႕ကလည္း ဘ၀ဆိုတာ ၿငီးေငြ႔စရာႀကီးလို႔ ေျပာတယ္။
အခု ဓမၼအျမင္နဲ႕ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ -
(၁) ဘ၀ဆိုတာ မေကာင္းတဲ့ဆီ တြန္းပို႔တာ ခံေနရတာ၊ အေျခအေနက တည္ၿငိမ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။
(၂) အဲဒီတြန္းပို႔ခံေနရတဲ့ မတည္ၿငိမ္တဲ့ ဘ၀ႀကီးမွာ အကာအကြယ္မဲ့ေနတယ္။
(၃) ဘ၀ႀကီးမွာ ပိုင္ဆိုင္တယ္ဆိုတာ တစ္ခုမွ မရိွဘူး၊ အားလံုးထားခဲ့ရမွာျဖစ္တယ္။
(၄) ဘ၀ႀကီးဟာ အၿမဲတမ္း လိုၿပီးေတာ့ေနတယ္၊ ဘယ္ေတာ့မွ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္တယ္ဆိုတာ မရိွဘူး။
(၅) တို႔ဟာ တဏွာရဲ႕ ကြ်န္ ျဖစ္ေနၾကတယ္။
ေဟာ ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဒါေတြကို ဒီလိုျမင္မွ ဓမၼနဲ႔ျမင္တယ္လို႕ ေျပာရမွာေနာ္။
ယခုလို ဘ၀ရဲ႕အသြင္အျပင္ကို ဓမၼအျမင္နဲ႔ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ....
ဘ၀မွာ သာယာစရာေတြ ရိွသလို.. အျပစ္ေတြလည္းရိွတယ္။
ဘ၀ရဲ႕ ထြက္ေပါက္ exit ဆိုတာလည္းရိွတယ္။ အဲဒီ ထြက္ေပါက္ဆိုတာ ဘ၀ကို
ျဖစ္ေပၚေစတဲ့၊ ဘ၀ကို တြယ္တာတဲ့ တဏွာကို ဖယ္ရွားပစ္တာျဖစ္တယ္။
တဏွာကို ဖယ္ရွားပစ္ဖို႔က မဂၢရွစ္ပါး အက်င့္တရားကို က်င့္ရမွာပဲ ျဖစ္တယ္။
ဒီအက်င့္ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လမ္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘ၀နိေရာဓ ဆိုတဲ့
ပန္းတိုင္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ ပရိသတ္အေပါင္းတို႔သည္ ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္
ၾကည့္ၿပီးလွ်င္ "ဘ၀နိေရာဓ" လို႔ဆိုတဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ကိုယ္စီကိုယ္ငွ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
(သာဓု... သာဓု... သာဓု ပါ အရွင္ဘုရား......။)
ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵာမာလဘိ၀ံသ ၏
"ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္ ရႈၾကည့္ျခင္း" တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္ထားပါသည္။
သံသရာ၀ယ္၊ ေဆြခ်င္းေက်းဇူး၊ ရွိခဲ႔ဘူး ကို၊
အထူးဆပ္ရန္၊ စိတ္အားသန္ျဖင့္၊
က်င့္ရန္မွန္စြ၊ ျမတ္ဓမၼကို၊ ေ၀ငွေပ၏၊
ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္း ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ ျပည့္စံုႏိုင္ပါေစရွင္..
မိုးတိမ္လြင္ျပင္(Pakokku)
3.10.2013
No comments:
Post a Comment